Abstract:
Poniższa praca jest próbą ukazania właściwego znaczenia promocji w marketingu, a także przedstawienie działań promocyjnych na terenie miasta i gminy Tuchów. Składa się ona z czterech części: Rozdział 1 – Marketingowe aspekty turystki. Jest to pierwsza część pracy, poświecona marketingowym aspektom turystyki. Jak wiadomo marketing turystyczny różni się od zwykłego marketingu, gdyż usługa turystyczna to produkt złożony z wielu współpracujących ze sobą elementów (ważną role obok promocji, pełnią tu cena i dystrybucja usługi turystycznej). Rozdział 2 – Promocja, jako instrument rozwój turystyki. Głównym składnikiem tej części jest szczegółowy opis promocji i jej składników: ceny, dystrybucji oraz narzędzi promocji, jak również opis procesu tworzenia strategii marketingowej. Rozdział 3 - Charakterystyka gminy Tuchów. Rozdział ten poświecony jest w całości charakterystyce miasta i gminy Tuchów. Podrozdziały zawierają kolejno opis historii miasta, jego położenie oraz charakterystykę atrakcji gminy Tuchów. Rozdział 4 – Promocja i jej efekty w gminie Tuchów. W przeciwieństwie do poprzednich cześci pracy, rozdział ten jako ostatni jest praktycznym elementem tematu. W rozdziale tym opisane zostały działania promocyjne w gminie Tuchów, a następnie poddane zostały one subiektywnej ocenie autora.