Etyczne aspekty komunikacji interpersonalnej na przykładzie multiagencji ubezpieczeniowej Alwis & Secura

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Potoczek, Natalia
dc.contributor.author Wyrostek, Paulina
dc.date.accessioned 2015-12-19T13:36:08Z
dc.date.available 2015-12-19T13:36:08Z
dc.date.issued 2015-06-25 23:16:32
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/8813
dc.description.abstract Praca przedstawia zagadnienia dotyczące etyki w komunikacji interpersonalnej. W rozdziale pierwszym zaprezentowano główne zagadnienia dotyczące etyki zawodowej, jak też jej odniesienie do komunikacji. Drugi rozdział zawierał podstawowe zasady i modele komunikacyjne oraz bariery sprawnej komunikacji, natomiast w trzecim rozdziale przedstawiono problemy etyczne w branży ubezpieczeniowej. Głównym założeniem pracy było przedstawienie, jak duże znaczenie ma uczciwa, etyczna komunikacja w firmie. W tym celu przeprowadzono badania w jednej z multiagencji ubezpieczeniowych Alwis & Secura, za pomocą autorskiej ankiety. W badaniach wzięło udział 37 respondentów. Wyniki badań pozwoliły na zweryfikowanie dwóch hipotez przyjętych w pracy, a mianowicie, iż umiejętności komunikacyjne pracowników oraz ich przełożonych w firmie Alwis & Secura wymagają poprawy, ze względu na występujące tam bariery w komunikowaniu się oraz, że w zawodzie pośrednika ubezpieczeniowego szczególne znaczenie ma uczciwość oraz troska o dobro klienta. pl
dc.description.abstract The thesis refers to the subject of ethics in interpersonal communication. The first chapter presents the main issues concerning professional ethics and its reference to communication. The second chapter comprises basic rules and models of communication, together with barriers to efficient communication, whereas in the third chapter the ethical dilemmas of insurance sector were presented. The core assumption of the thesis was to demonstrate how significant the fair and ethical message is. To that end, the survey in Alwis&Secura insurance agency was conducted. The survey was completed by 37 respondents. The results allowed to verify two hypotheses presented in the thesis. Firstly, the communicational abilities of Alwis & Secura’s employees and their supervisors required improvement because of the communication problems identified. Furthermore, honesty and client-oriented approach are of great importance. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject etyka biznesu pl
dc.subject komunikacja pl
dc.subject mowa niewerbalna pl
dc.subject pośrednictwo ubezpieczeniowe pl
dc.subject business ethics pl
dc.subject communication pl
dc.subject non-verbal communication pl
dc.subject insurance brokerage pl
dc.subject etyka pl
dc.subject ethics pl
dc.title Etyczne aspekty komunikacji interpersonalnej na przykładzie multiagencji ubezpieczeniowej Alwis & Secura pl
dc.title.alternative Ethical aspects of interpersonal communication on the example of Alwis & Secura insurance agency pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2015-09-21T13:17:24Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info