Budowanie lojalności klientów jako element działań marketingu mix przedsiębiorstwa na przykładzie Apteki Pod Magnolią

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Reśko, Dariusz
dc.contributor.author Marcisz, Aneta
dc.date.accessioned 2016-10-27T09:31:18Z
dc.date.available 2016-10-27T09:31:18Z
dc.date.issued 2014-08-18 20:09:04
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9236
dc.description.abstract Temat, który poruszono w pracy dotyczy problemu budowania lojalności klientów, jako jednego z elementów działań marketingu-mix na przykładzie Apteki Pod Magnolią w miejscowości Męcina. Głównym celem przedsięwzięcia jest analiza i ocena wykorzystywanych działań promocyjnych, prowadzonych w celu zbudowania lojalności pacjentów przez powyższą placówkę farmaceutyczną, a także zaproponowanie odpowiednio dostosowanych działań, jakie mogłyby być przez tę aptekę wykorzystane. Głównym przedsięwzięciem było zbadanie, za pomocą kwestionariusza ankiety, opinii pacjentów na temat owej placówki farmaceutycznej. Działania te miały za zadanie zweryfikowanie postawionych na wstępie hipotez badawczych. Na podstawie przeprowadzonego badania można stwierdzić, że w dobie silnego rozwoju przedsiębiorczego coraz ważniejsze dla firm staje się nie tylko odpowiednie dobranie narzędzi zaliczanych do marketingu-mix, ale także dostosowywanie wszelkich działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo do budowania zaufania oraz lojalności pozyskiwanych klientów. Z opinii pacjentów apteki dowiedzieliśmy się, że przy wyborze konkretnej apteki priorytetowe znaczenie mają kwalifikacje personelu, niskie ceny oraz dogodna lokalizacja. Jako strefę, którą warto przeanalizować i wprowadzić odpowiednie działania, respondenci wskazali asortyment apteki, poziom cen oraz w godziny otwarcia placówki farmaceutycznej. Reasumując, w wyniku przeprowadzonych badań zweryfikowano hipotezy badawcze oraz uzyskano odpowiedzi na kluczowe pytania badawcze. Zasugerowano również kierunki usprawnienia działalności Apteki Pod Magnolią. pl
dc.description.abstract The topic that will be discussed deals with the problem of creating customer loyalty as one of the elements of the marketing mix. The target of this work will be based on a pharmacy named ‘Apteka Pod Magnolią’ in the town of Męcina. The main objective is to analyze and evaluate the promotional activities carried out in order to build customer loyalty in the above mentioned pharmaceutical facility, as well as to propose appropriate measures that could be undertaken by the pharmacy. The project which consisted of a questionnaire was meant to investigate the customer’s opinions about this pharmaceutical facility. These activities were designed to verify the hypothesis posed at the start of the research. On the basis of the study it can be concluded that in the time of strong entrepreneurial growth it becomes increasingly important for companies to not only choose the appropriate tools of the marketing mix, but also to customize any actions taken by the company in order to build trust and to further gain customer loyalty. In the opinion of the pharmacy customers we have learned that when choosing a particular pharmacy, the main priorities are; qualified staff, low prices and an accessible location. An important area which is worth analysis and proper implementation, as indicated by respondents was; range of products offered, prices, and operating hours of a pharmaceutical facility. In summary, as a result of the research performed, the above stated hypothesis was verified and the answers to key research questions were obtained. A new direction of business operation was also suggested for the pharmacy named ‘Apteka Pod Magnolią.’ pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject apteka pl
dc.subject ankieta pl
dc.subject lojalność pl
dc.subject klient pl
dc.subject marketing mix pl
dc.subject pharmacy pl
dc.subject survey pl
dc.subject loyalty pl
dc.subject customer pl
dc.subject marketing mix pl
dc.title Budowanie lojalności klientów jako element działań marketingu mix przedsiębiorstwa na przykładzie Apteki Pod Magnolią pl
dc.title.alternative Creating customer loyalty as an element of the marketing mix using the example of a pharmacy operating under the name ‘Apteka Pod Magnolią’ pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-06-16T09:48:18Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info