Kształtowanie wizerunku firmy w oczach klientów na przykładzie firmy Ciarko

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Sokalska, Anna
dc.date.accessioned 2016-11-24T14:32:11Z
dc.date.available 2016-11-24T14:32:11Z
dc.date.issued 2014-07-23 15:00:15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9349
dc.description.abstract Niniejsza praca opisuje sposób oraz znaczenie posiadania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w oczach otoczenia. Podkreślono znaczenie posiadania przez firmę pozytywnego wizerunku oraz opisano elementy, które mają wpływ na jego kształtowanie. Uwagę skupiono na podstawowych definicjach wizerunku, tożsamości przedsiębiorstwa i marki. Praca zawiera informacje na temat public relations. Opisuje jego cele i zadania, a także narzędzia i techniki wykorzystywane w procesie kształtowania obrazu przedsiębiorstwa. W przebiegu pracy przeprowadzono badania ankietowe z udziałem 70 osób – 35 pracowników i 35 klientów firmy Ciarko sp. z o.o. w Sanoku. Badania miały zweryfikować postawione hipotezy. W przebieg badań ustalono, że proces kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa w analizowanej firmie nie przebiega w sposób prawidłowy. Dyrekcja firmy dba o jej wizerunek i stara się kształtować go za pomocą dostępnych metod, jednak właściwe rezultaty otrzymuje tylko w stosunku do wizerunku wewnętrznego, w oczach swoich pracowników. Brak jest odpowiednich działań na zewnątrz firmy, które pozwoliłyby na uzyskanie pozytywnych wyników procesu w oczach klientów i odbiorców zewnętrznych. W efekcie pisania pracy autorka doszła do wniosku, że w badanym przedsiębiorstwie należy stworzyć komórkę odpowiedzialną za public relations lub skorzystać z wyspecjalizowanych w tym zakresie agencji. Pozwoli to firmie właściwie ulokować środki przeznaczone na cele wizerunkowe i ograniczy negatywne skutki niewłaściwie podejmowanych działań. pl
dc.description.abstract This master’s thesis presents the significance of positive image of the company among the customers. It describes the meaning of the positive image and the elements that may affect it’s success. Basic definitions of image, company and brand identity are included in the thesis. Furthermore, it contains information about the public relation and it’s aims, tasks and techniques used in the process of positive image creation. The survey was conducted in Sanok among 35 customers and 35 Ciarko employees. The aim of study was hyphothesis verification. Thanks to the survey it was figured out that that creation of positive image in the company doesn’t proceeds properly. Management takes care of the company’s image using all available methods. Nevertheless, positive image is perceived just among the employees who were tested. There are no proper actions which could form positive image outside the company among the customers. It was concluded, that the certain company needs to establish the team to be responsible for positive image, or to ask for help specialised agency. That could enable the company improvement of positive image not only inside the company. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.rights open access
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject proces kształtowania wizerunku pl
dc.subject wizerunek przedsiębiorstwa pl
dc.subject tożsamość firmy pl
dc.subject public relations pl
dc.subject zadania public relations pl
dc.subject techniki public relations pl
dc.subject process of image creation pl
dc.subject image of the company pl
dc.subject brand identity pl
dc.subject public relations pl
dc.subject tasks of public relations pl
dc.subject public relations to ols and techniques pl
dc.title Kształtowanie wizerunku firmy w oczach klientów na przykładzie firmy Ciarko pl
dc.title.alternative Company image creation taking as an example Ciarko company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-11-19T14:50:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]
  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info