Moja praca magisterska prezentuje tematykę elektronicznej platformy usług administracji publicznej zwanej ePUAP. W pracy przybliżone zostały informacje na temat początków informatyzacji administracji publicznej w Polsce oraz Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa, opisujący stan elektronicznych usług publicznych w kraju i pokazuje, w jaki sposób zbudować z tego spójny system skoncentrowany na potrzebach obywateli. Opisane zostały również wybrane projekty realizowane i zrealizowane przez Ministerstwo Administracji
i Cyfryzacji. Ponadto praca wyjaśnia, co to jest dokument elektroniczny oraz jakie są narzędzia pozwalające na nadanie mu mocy prawnej oraz w jaki sposób takie dokumenty uwierzytelniać w systemach teleinformatycznych. Szczegółowo opisana została elektroniczna platforma usług administracji publicznej oraz mechanizmy działania elektronicznej skrzynki podawczej, a także zasady wnoszenia pism drogą elektroniczną. Praca zawiera również badania dotyczące znajomości platformy ePUAP. Badania zostały przeprowadzone wśród dwóch grup. Pierwsza z nich to grupa pracowników jednostek samorządowych głównie pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Chrzanowie oraz Starostwa Powiatowego
w Chrzanowie. Druga grupa stanowiła klientów podmiotów publicznych – byli to głównie klienci Powiatowego Urzędu Pracy w Chrzanowie. Metoda badawcza zastosowana w pracy to wywiad ankietowy przeprowadzony za pośrednictwem sieci internetowej. Wnioski z badań zostały zaprezentowane w pracy w sposób opisowy i graficzny.
My thesis presents the theme of electronic public administration services platform called ePUAP. In this work are approximate information about the origins of public administration in Poland and the Integrated National Informatization Program, describing the state of electronic public services in the country, and shows how to build this consistent system focused on the needs of citizens. Have also been described projects selected and implemented by the Ministry of Administration
and Digitization. In addition, the work explains what is an electronic document and what are the tools to give it legal force and how to authenticate such documents in ICT systems. Has been described in detail electronic platform for government services and electronic mechanisms of action of the feed box, and the principles of transmission by electronic means. The work also includes the study of knowledge ePUAP platform. The research was conducted among two groups. The first of these is a group of employees of local government units mainly employees of the District Labour Office in Chrzanów and the district office
Chrzanów. The second group of customers accounted for public entities - they were mainly customers of the District Labour Office in Chrzanów. The test method used in the work is an interview survey was conducted via the Internet. Conclusions from the study were presented at work in text and graphic.