Zarządzanie strategiczne w organizacji non profit na przykładzie Agencji Rozwoju Małopolski Zachodniej S.A. w Chrzanowie

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Okręglicka, Małgorzata
dc.contributor.author Konopacka-Koźmin, Urszula
dc.date.accessioned 2016-12-16T14:00:33Z
dc.date.available 2016-12-16T14:00:33Z
dc.date.issued 2014-06-27 15:16:26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9437
dc.description.abstract Tematyka pracy dotyczy specyfiki zarządzania strategicznego organizacjami non profit. Organizacje te, jak i inne należące do trzeciego sektora, obok władz samorządowych są najbliżej problemów lokalnych. Celem zarządzania strategicznego jest zapewnienie organizacji sukcesu w pewnym, zwykle długookresowym, horyzoncie strategicznym. Trudno utrzymać się na rynku bądź polu działalności organizacji, która nie ma wypracowanej własnej strategii zarządzania. Głównym celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie badania strategicznego na temat sposobu wykorzystania środków zdobytych przez Agencję Rozwoju Małopolski Zachodniej S.A na rzecz mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Celem towarzyszącym jest rozpoznanie sposobu zarządzania strategicznego w organizacjach non profit, na podstawie analizy omawianej organizacji. Źródłami wiedzy, na jakich się opierano w części teoretycznej niniejszej pracy były książki, Dzienniki Ustaw i rządowe strony internetowe. W części praktycznej posiłkowano się dokumentacją opisywanej firmy: jej statutem, aktami prawnymi i dokumentami wewnętrznymi, głównie finansowymi. Został też przeprowadzony wywiad z Prezesem Spółki. Wykorzystana też została metoda analityczna i porównawcza, do której zastosowano prezentacje danych, takich jak tabele i wykresy. pl
dc.description.abstract This thesis deals with management of nonprofit organizations. These organizations, like local governments and magistrates, are closest to local communities and their problems. The goal of strategic management is to ensure organization's success in some defined strategic time horizon, rather long term. Organizations without their own clear management strategy find it hard to keep themselves operational at their field or market. Main purpose of this thesis is to perform strategic research on utilization of raised funds by Agencja Rozwoju Małopolski Zachodniej SA for development of micro, small and medium enterprises. A complimentary goal is to identify methods of strategic management in nonprofit organizations by studying Agencja Rozwoju Małopolski Zachodniej SA’s example. This work begins by examining available sources of information, which are books and papers, law bills and government websites. With respect to Agencja Rozwoju Małopolski Zachodniej SA its statute, internal regulations and financial statements, as well as an interview with company's CEO. With respect to analytical methods, presentation of data was employed in form of diagrams and tables. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie pl
dc.subject organizacja pl
dc.subject non profit pl
dc.subject analiza pl
dc.subject management pl
dc.subject organization pl
dc.subject nonprofit pl
dc.subject strategia pl
dc.subject strategy pl
dc.subject analysis pl
dc.title Zarządzanie strategiczne w organizacji non profit na przykładzie Agencji Rozwoju Małopolski Zachodniej S.A. w Chrzanowie pl
dc.title.alternative Strategic Management in a nonprofit organization the example of Agencja Rozwoju Małopolski Zachodniej SA w Chrzanowie pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2016-11-24T15:39:47Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info