Obecne na rynku produkty strukturyzowane stanowią innowacyjną propozycję dla inwestorów posiadających ograniczoną skłonność do ryzyka. Mają one wypełnić lukę na rynku produktów oszczędnościowo – inwestycyjnych przyczyniając się do kompletności rynku. Jednocześnie podjęcie decyzji inwestycyjnej musi być związane z czytelna prezentacją oferty produktowej ze strony emitentów.
Celem pracy jest analiza rozwoju Polskiego rynku produktów strukturyzowanych oraz konstrukcji oferowanych produktów i ich czytelności dla inwestorów. Przeprowadzono również porównanie stóp zwrotu dla tradycyjnych lokat bankowych oraz produktów strukturyzowanych.
Present on the market for structured products are innovative proposal for investors with a limited risk appetite. They fill a gap in the market for savings - investment contributing to the completeness of the market. At the same time the investment decision must be associated with a transparency presentation of product offerings from the issuers.
Aim of this work is to analyze the development of the Polish market of structured products and construction of products and their legibility for investors. Also carried out a comparison of the rates of return to traditional bank deposits and structured products.