Open Service Innovation: The Case of Tourism Firms in Scandinavia

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Aas, Tor Helge
dc.date.accessioned 2017-02-26T10:38:32Z
dc.date.available 2017-02-26T10:38:32Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Aas, T.H.,Open Service Innovation: The Case of Tourism Firms in Scandinavia. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation (JEMI), 2016, vol. 12, nr 2 : Innovation in Services or Industry and Entrepreneurial Intention. Ed. by K. Klincewicz, A. Ujwary-Gil, s. 53-75 pl
dc.identifier.issn 2299-7326
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/9736
dc.description.abstract Most empirical research investigating open innovation has focused on the development of new physical products in manufacturing industries, whereas open service innovation has not been researched correspondingly. Services have some characteristics that distinguish them from physical products, which may affect the types of open innovation practice utilised during service innovation processes. Tourism services comprise a subset of services that is particularly distant from tangible products. Therefore, the exploration of how tourism firms utilise different types of open innovation practice offers a valuable opportunity to learn about the nature of open service innovation practices. Thus, this paper addresses the following research question: what types of open innovation practice are utilised during the development of new tourism services? A qualitative case study approach was used to answer the research question. The findings suggest that pecuniary and non-pecuniary inflows of knowledge are utilised during service innovation processes in tourism. However, the stage of the innovation process at which inflows of knowledge are utilised varies systematically with respect to whether the innovation is perceived to be incremental or more radical. The findings also indicate that tourism firms reveal knowledge to other tourism firms in non-pecuniary outbound open innovation processes. However, no example of a pecuniary outbound open innovation practice was identified in this study. Implications for management and further research are discussed in the paper. pl
dc.description.abstract Większość badań empirycznych związanych z otwartymi innowacjami koncentruje się na rozwoju nowych produktów fizycznych w branżach produkcyjnych. Natomiast innowacyjność otwartych usług nie została odpowiednio zbadana. Usługi mają pewne cechy, które odróżniają je od produktów fizycznych, które mogą mięć wpływ na rodzaje praktyki otwartej innowacji wykorzystywanych w procesach innowacyjnych usług. Usługi turystyczne obejmują podzbiór usług, który jest istotnie różny od produktów materialnych. Dlatego badanie, jak firmy wykorzystują rożne rodzaje turystyki w praktyce otwartej innowacji oferuje cenną możliwość poznania charakteru praktyk innowacyjnej usługi otwartej. Tak więc, artykuł ten odpowiada na następujące pytanie badawcze: jakie rodzaje praktyki otwartych innowacji wykorzystywane są w trakcie opracowywania nowych usług turystycznych? Jakościowe podejście z wykorzystaniem studium przypadku użyto tutaj, aby odpowiedzieć na pytanie badawcze. Odkrycia sugerują, że materialne i niematerialne napływy wiedzy są wykorzystywane w procesach innowacyjnych usług w turystyce. Jednakże etap procesu innowacji, w którym zostały wykorzystane wpływy wiedzy zmienia się systematycznie w odniesieniu do tego, czy innowacja jest postrzegana jako przyrostowa lub bardziej radykalna. Wyniki wskazują również, że firmy turystyczne ujawniają wiedzę innych firm turystycznych wywodzących się z niematerialnych, otwartych procesów innowacyjnych. Jednak żaden z przykładów praktyki otwartych innowacji o charakterze niematerialnym nie został zidentyfikowany w tym badaniu. Implikacje dla zarządzania i dalszych badań są omówione w artykule. pl
dc.language.iso en pl
dc.publisher Foundation for the Dissemination of Knowledge and Science "Cognitione" ; Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.subject service innovation pl
dc.subject new service development pl
dc.subject open innovation pl
dc.subject tourism management pl
dc.subject innowacje usług pl
dc.subject rozwój nowych usług pl
dc.subject otwarte innowacje pl
dc.subject zarządzanie turystyką pl
dc.title Open Service Innovation: The Case of Tourism Firms in Scandinavia pl
dc.type article pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info