Abstract:
Głównym zagadnieniem podjętym w niniejszej pracy jest przedstawienie istoty
jakości, ukazanie jej podłoża historycznego i ideowego, omówienie wymagań norm
PN-EN ISO 9001:2009, PN-N 18001:2004 i ISO/IEC 27001:2005 oraz udowodnienie
na przykładzie Starostwa Powiatowego w Tarnowie celowości wdrażania tego systemu. Starostwo Powiatowe w Tarnowie jest przykładem instytucji publicznej,
która opierając się na wymaganiach systemu zarządzania jakością zgodnego z normą
PN-EN ISO 9001:2009, systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy według
normy PN-N 18001:2004 oraz systemu zarządzanie bezpieczeństwem informacji
opierającego się o wytyczne normy ISO/IEC 27001:2005 przeobraziła się w nowocześnie
zarządzaną organizację, ukierunkowaną na spełnienie wymagań klienta oraz rozwój
społeczności lokalnej. Korzyści związanych z wdrożeniem Zintegrowanego Systemu Zarządzania
w Starostwie Powiatowym w Tarnowie jest wiele i można je podzielić na korzyści
krótkoterminowe osiągane natychmiast po wdrożeniu systemu oraz długoterminowe
osiągane w wyniku prawidłowego działania systemu w perspektywie kilku lat. Uzyskanie przez Starostwo Powiatowe w Tarnowie certyfikatu jakości ISO
podniosło prestiż organizacji w oczach społeczeństwa. Umocniła się rola i wizerunek
Urzędu jako instytucji pełniącej służbę publiczną ukierunkowaną na zaspokajanie potrzeb
mieszkańców Powiatu Tarnowskiego.