Abstract:
Celem pracy jest ukazanie roli reklamy w promocji turystyki, jej waloru informacyjnego, perswazyjnego oraz utrwalanie określonej wiedzy o danej usłudze czy produkcie. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział pracy podejmuje problematykę reklamy – definicje, rodzaje, funkcje. Podkreślono również jej rolę w promocji produktu i marketingu. Drugi rozdział pracy opisuje przekaz reklamowy w kontekście odbiorcy– rolę kobiecości, męskości, motywacji, pamięci, przetwarzania informacji i humoru. Trzeci rozdział pracy poświęcony został pojęciu turystyki, jej rodzajom, funkcji a także roli reklamy w turystyce. Końcową część pracy stanowi zakończenie, bibliografia wykorzystana w trakcie pisania pracy oraz spis rysunków, tabel oraz wykresów. Podsumowując należy stwierdzić, że reklama to masowe przekazywanie informacji, to
ważne narzędzie w procesie promocji różnych produktów, usług w obszarze nie tylko turystyki.