Zakres pracy dotyczy problematyki związanej z reklamą, która jest jednym z elementów struktury marketingu, oddziałującym na zjawiska rynkowe, głównie motywy postawy i sposób postępowania konsumentów. Celem pracy jest pokazanie wpływu reklamy jako czynnika wpływającego na decyzje zakupowe konsumentów. Aby sprawdzić w jaki sposób reklama wpływa na decyzje zakupowe konsumentów przeprowadzono badania ankietowe wśród klientów galerii handlowej, którzy odpowiadali na pytania dotyczące postrzegania reklamy, produktu, czy też osób, które go prezentują. W badaniach podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy sposób prezentacji reklamy przyczynia się do pozytywnych finalizacji zakupowych oraz czy produkt występujący w reklamie jest postrzegany jako lepszy.
The scope of the work relates to advertising, which is one of the elements of the marketing structure, influencing the market developments, mainly the motives, attitudes and consumer behavior. The aim of the paper is to show the impact of advertising as a factor influencing consumer purchasing decisions. To see how advertising influences consumer purchasing decisions, I conducted a survey among customers of a shopping mall, who responded to questions about the perception of advertising, product, or people who represent it. The study attempts to answer the question whether the presentation of advertising contributes to positive finalizing the purchase and if the product appearing in advertising is perceived as better.