Statystyczne badanie postaw i preferencji klientów na przykładzie firmy transportowej "MARPOL"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jabłoński, Tomasz
dc.contributor.author Jasiński Marcin
dc.date.accessioned 2017-07-11T13:12:46Z
dc.date.available 2017-07-11T13:12:46Z
dc.date.issued 2008 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10120
dc.description.abstract Przedmiotem niniejszej pracy jest analiza postaw i preferencji klientów firmy usługowej. Jednym z przykładów działalności usługowej jest transport. Wybór transportu jako obiektu badań spowodowany był coraz większym wzrostem jego znaczenia, ale również tym, że autor niniejszej pracy pracując w firmie autokarowej chciał zbadać opinie podróżnych o dostarczanej im usłudze. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym wyjaśnione zostanie, czym są postawy, jak je definiujemy, do jakich koncepcji nawiązują oraz ukazane zostaną czynniki determinujące zmiany postaw. W dalszej części przedstawiono istotną rolę znajomości postaw na właściwe skonstruowanie usługi, a także korzyści wynikające z ich znajomości, zarówno dla usługodawcy ale i usługobiorcy. Rozdział drugi poświęcony został przedstawieniu najważniejszych definicji usług, a także omówieniu cech odróżniających usługę od produktu. Cechy te powodują, że znajomość preferencji klientów staje się kluczowym czynnikiem, umożliwiającym dostosowanie oferty do ich, często bardzo indywidualnych wymagań. Dalsza część tego rozdziału została poświęcona zagadnieniu transportu, a w szczególności wyjaśnieniu, czym on w istocie jest i jakie spełnia funkcje. W rozdziale trzecim znajdują się informacje o głównych metodach i narzędziach stosowanych w badaniach postaw oraz charakterystyka badań ankietowych, które zostaną wykorzystane w części empirycznej pracy. Dalsza część tego rozdziału zawiera szczegółowe informacje na temat zasad budowy kwestionariusza ankietowego, a także omówienie poprawności i właściwej kolejności pytań zadawanych respondentom. Ostatnia część dotyczy omówienia skal pomiarowych najczęściej używanych w tego typu badaniach. Część czwarta (badawcza) zawiera wyjaśnienie celu badań i założenia, jakie autor sobie postawił. Ukazany tutaj został program badań oraz ich organizacja. W dalszej części przedstawiono pokrótce firmę autokarową, w której badanie zostało przeprowadzone. Na końcu tego rozdziału znajdują się wyniki badań, wraz z ich interpretacją oraz wnioskami i wskazówkami co należy uczynić, aby lepiej dostosować świadczone usługi do preferencji pasażerów. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject postawy klientów pl
dc.subject preferencje klientów pl
dc.subject badanie pl
dc.subject statystyka pl
dc.subject transport pl
dc.subject usługi transportowe pl
dc.title Statystyczne badanie postaw i preferencji klientów na przykładzie firmy transportowej "MARPOL" pl
dc.title.alternative Statistical Analysis of Customer Preferences and Manners; a Transportation Company „MARPOL” Case Study pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info