dc.description.abstract |
Celem pracy jest analiza zachowania turystów. W oparciu o nią oraz na tle ogólnych uwarunkowań rozwoju turystyki w Polsce i w regionie Małopolski starano się określić cechy i perspektywy rozwoju produktu turystycznego województwa małopolskiego oraz jego gospodarcze znaczenie. W rozdziale pierwszym zaprezentowano przegląd pojęć z zakresu turystyki oraz scharakteryzowano wybrane rodzaje turystyki, jak również najważniejsze pojęcia jak : turysta, ruch turystyczny. Przedstawiono znaczenie popytu turystycznego, jego wpływ na turystykę. Zwrócono również uwagę na gospodarcze znaczenie turystyki. Rozdział drugi poświęcono rozważaniom na temat tendencji w rozwoju turystyki, gdzie przedstawiono kolejno zachodzące zmiany w ruchu turystycznym w Polsce. W podrozdziale drugim zdefiniowano pojecie atrakcyjności turystycznej i wymieniono oraz scharakteryzowano 7 dużych regionów polskich, między innymi region małopolski. W rozdziale tym, pokazano również działania na rzecz promocji turystyki. W podrozdziale trzecim przedstawiono rozwój ruchu turystycznego w Małopolsce. Znalazły się tutaj również wyniki ankiety, jaką przeprowadzono w dwóch miastach w regionie małopolskim. Została opracowana analiza SWOT przedstawiająca mocne i słabe strony regionu małopolskiego oraz jego szanse i zagrożenia |
pl |