Ocena stylu reklamy prasowej na podstawie analizy komparatywnej tygodników Newsweek i Przekrój

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wiktor, Jan
dc.contributor.author Jankoś Dariusz
dc.date.accessioned 2017-07-18T08:28:50Z
dc.date.available 2017-07-18T08:28:50Z
dc.date.issued 2008 pl
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10162
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest analiza oraz ocena stylu reklamy prasowej w tygodnikach Newsweek i Przekrój. Badania oparte są na reklamach publikowanych w niniejszych pismach w pierwszym półroczu 2007 roku. Cała analiza obejmuje łącznie 51 numerów czasopism. Praca złożona jest z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy przedstawia reklamę jako istotę procesu komunikacji marketingowej. Swą tematyką obejmuje rożne definicje reklamy oraz podstawowe modele komunikacji marketingowej. Przedstawia również rodzaje i funkcje reklamy oraz jej oddziaływanie na człowieka. Rozdział drugi przybliża specyfikę oraz istotę reklamy prasowej. W celu lepszego jej zrozumienia zawiera on informacje na temat pozostałych mediów, takich jak: telewizja, radio, Internet, poczta i kino. W dalszej części rozdziału przedstawione są charakterystyczne cechy reklamy w dziennikach i tygodnikach. W rozdziale trzecim omówione są style reklamy prasowej oraz zagadnienia dotyczące kreatywności w reklamie. Rozdział czwarty to analiza oraz ocena stylu reklamy prasowej w oparciu o reklamy publikowane w tygodnikach Newsweek i Przekrój w okresie I-VI 2007 roku. Pierwszy etap badania polegał na sektorowym podziale producentów reklamujących swoje produkty na łamach analizowanych tytułów. Kolejny etap to opis produktów reklamujących się marek. Następnie została dokonana analiza sloganów reklamowych oraz strategii twórczych wykorzystanych w poszczególnych przekazach reklamowych. Przeprowadzone badania wykazały, że zarówno w Newsweeku jak i Przekroju dominowały reklamy producentów należących do jednego z czterech sektorów: motoryzacyjnego, nauki/kultury/rozrywki, usług finansowych i telekomunikacyjnego. Najczęściej, reklamowanymi markami były zwłaszcza: Opel, Suzuki, Toyota, Lukas Bank, Orange i Era. W przypadku sloganów, liderem w obu tytułach okazał się slogan identyfikujący markę. Związane jest to zapewne z profilem czytelników analizowanych pism, dla których marka jest zazwyczaj wyznacznikiem jakości danego produktu. Biorąc pod uwagę użyte strategie twórcze, w przypadku obu badanych tygodników, najliczniejszą grupę stanowiła strategia polegająca na symbolicznych skojarzeniach. Na podstawie analizy tygodników Newsweek i Przekrój oraz jej wyników można przypuszczać, iż występujący w nich styl reklamy jest stylem charakterystycznym dla rynku tygodników w Polsce. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject reklama pl
dc.subject komunikacja marketingowa pl
dc.subject psychologia reklamy pl
dc.subject reklama prasowa pl
dc.subject styl reklamy pl
dc.title Ocena stylu reklamy prasowej na podstawie analizy komparatywnej tygodników Newsweek i Przekrój pl
dc.title.alternative The evaluation of the style of press advertising on the basis of comparative analysis of Newsweek and Przekrój weeklies pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info