Możliwości rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego na przykładzie biura podróży „TRIP”

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Jacek
dc.contributor.author Łużny, Dawid
dc.date.accessioned 2018-02-20T15:25:54Z
dc.date.available 2018-02-20T15:25:54Z
dc.date.issued 2010-09-30 16:51:14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10296
dc.description.abstract Celem pracy jest zaprezentowanie i próbna analiza rozwoju Biura Podróży „TRIP” w Zakopanem oraz wynikających z niej perspektyw rozwoju i przyszłych planów działania przedsiębiorstwa. Praca składa się z pięciu rozdziałów natomiast analiza działań firmy oparta jest na danych empirycznych pochodzących zarówno ze źródeł własnych jak i zewnętrznych. W pierwszym rozdziale przedstawiono historię i przyczyny rozwoju turystyki w Polsce i na świecie. W drugim rozdziale podano definicję sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) opartą na kryteriach: ilościowych, jakościowych i mieszanych. Następnie przedstawiono i wyjaśniono podstawowe klasyfikacje sektora MŚP oraz główne dziedziny działania i źródła jego finansowania. Rozdział trzeci zawiera założenia metodologiczne pracy oraz prezentuje cel jak i zakres przeprowadzonego badania. Omówiono tutaj analizę SPACE, diagnozę potencjału rozwojowego POS, a także model stopniowego rozwoju firmy M. Scotta i R. Bruce’ a. W ramach czwartego rozdziału, dokonano opisu przypadku (case study) biura podróży „TRIP”. Przedstawiono długoletnią historię biura, jego genezę, strukturę i rozwój firmy turystycznej, jakie dokonywały się w minionych latach, na przykładzie największego przedsiębiorstwa tego typu na terenie Powiatu Tatrzańskiego – Biura Podróży „TRIP” Spółka Jawna. W rozdziale piątym przedstawiono perspektywy rozwoju Biura Podróży „TRIP”, dokonano analizy pozycji strategicznej zgodnie z metodą SPACE, wykonano diagnozę fazy rozwoju przedsiębiorstwa w oparciu o model stopniowego rozwoju firmy Scotta i Bruce’ a oraz przeprowadzono diagnozę potencjału wzrostowego firmy, na podstawie analizy czynników z grup Przedsiębiorca – Organizacja - Strategia (kombinacja POS). Biuro Podróży TRIP w okresie swojej siedemnastoletniej działalności wielokrotnie modyfikowało swoją ofertę i system organizacji. W czasie najsilniejszych przemian ustrojowych w Polsce, firma borykała się z bardzo poważnymi trudnościami, które zagrażały jej dalszemu funkcjonowaniu. Spółka podjęła jednak próbę przetrwania oraz dostosowania do zmieniającej się rzeczywistości. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject Biuro Podróży „TRIP” pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject turystyka pl
dc.subject rozwój turystyki pl
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject analiza SPACE pl
dc.title Możliwości rozwoju przedsiębiorstwa turystycznego na przykładzie biura podróży „TRIP” pl
dc.title.alternative Development opportunities of tourist enterprise based on travel agency "TRIP" pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2017-11-17T12:06:01Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info