Satysfakcja użytkowników z usług biblioteki w opinii studentów i pracowników naukowych Uniwersytetu Rzeszowskiego

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Krupa, Zenona
dc.date.accessioned 2018-05-30T12:39:41Z
dc.date.available 2018-05-30T12:39:41Z
dc.date.issued 2018-05-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10409
dc.description Prezentacja z XVIII Ogólnopolskiej konferencji naukowej bibliotek uczelni niepublicznych i publicznych organizowanej przez Bibliotekę Wyższej Szkoły Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu w dn. 24-25.05.2018 r. pt. "Biblioteka przyszłości – wyzwania - trendy - zagrożenia". Sesja V.
dc.description.abstract Biblioteki akademickie są integralną częścią uniwersytetów i mają do odegrania kluczową rolę wspierającą podstawową misję uniwersytetu, czyli wspomaganie procesu dydaktycznego oraz badań naukowych realizowanych w uczelni. Aby biblioteka była jak najbardziej funkcjonalna, świadczone usługi powinny ściśle odpowiadać potrzebom jej użytkowników. Zaspokojenie tych potrzeb w bibliotekach akademickich było od zawsze głównym celem bibliotek i bibliotekarzy a opinie użytkowników uważane są za najbardziej wiarygodny czynnik pomiaru użyteczności i skuteczności każdej biblioteki, stąd badania ich satysfakcji są jak najbardziej zasadne. Użytkownicy są bowiem najważniejszymi arbitrami jakości usług, to oni decydują o tym, czy biblioteki są dla nich miejscem pożytecznym i przydatnym, czy chcą z nich korzystać i tym samym decydują o ich egzystencji, gdyż biblioteki bez użytkowników nie mają przyszłości. Dlatego tak ważna jest identyfikacja potrzeb i oczekiwań użytkowników, która jest punktem wyjścia do poprawy istniejącej oraz tworzenia nowej oferty, czyli przynosi nową wiedzę o bibliotece. Dzięki wynikom badań możliwe jest spojrzenie na instytucję oczami klienta i dostosowanie usług do jego oczekiwań. Wzrastająca popularność badań satysfakcji wynika z faktu, iż firmy pragnące odnieść sukces na rynku coraz częściej zdają sobie sprawę ze strategicznej wagi oczekiwań klientów, sposobu postrzegania przez nich firmy oraz konieczności określania stopnia ich zadowolenia. Biblioteki akademickie muszą świadczyć usługi w oparciu o wymagania użytkowników, użytkownicy natomiast są zachęcani do korzystania z bibliotek akademickich dzięki różnorodnym usługom i udogodnieniom, które mają znaczący wpływ na ich zadowolenie. Celem badania będzie ocena czynników wpływających na satysfakcję użytkowników biblioteki Uniwersytetu Rzeszowskiego. Należy oczekiwać, że zadowolenie użytkowników biblioteki będzie wypadkową zadowolenia z otrzymanego produktu informacyjnego oraz usług bibliotecznych. Dane uzyskane w wyniku badań pozwolą, określić mocne i słabe strony instytucji, a także wskazać potrzeby użytkowników, na które należy zwrócić szczególną uwagę w przyszłości. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access pl
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Poland *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ *
dc.title Satysfakcja użytkowników z usług biblioteki w opinii studentów i pracowników naukowych Uniwersytetu Rzeszowskiego pl
dc.type conferenceObject pl
dc.type presentation pl


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info