dc.contributor.advisor |
Śmigielska, Grażyna |
|
dc.contributor.author |
Majoch, Rafał |
|
dc.date.accessioned |
2018-07-04T11:59:18Z |
|
dc.date.available |
2018-07-04T11:59:18Z |
|
dc.date.issued |
2010-09-21 10:47:51 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/10426 |
|
dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest zdefiniowanie i systematyka pojęcia trwałej przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym jak również analiza instrumentów służących do wytworzenia zasobów w przedsiębiorstwie pozwalających na uzyskanie, a także trwałe utrzymywanie przewagi konkurencyjnej na rynku detalicznym. Hipotezę badawczą sformułowano w następujący sposób: Spółdzielczość spożywców, aby mogła skutecznie konkurować, musi wykształcić zasoby niezbędne do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku detalicznym. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy podejmuje tematykę występowania oraz wszechobecności zachodzenia zjawiska konkurencji. Wskazuje na niezbędność opanowywania i ciągłego uczenia się sztuki konkurowania przez przedsiębiorców w poszukiwaniu i w konsekwencji osiągnięciu sukcesu rynkowego. Rozdział drugi to w początkowej fazie polemika na temat działalności spółdzielczości w Polsce od zarania jej dziejów do roku 1989 w Polsce oraz jej uzależnienie od uwarunkowań otoczenia zarówno bliższego jak i dalszego. W rozdziale trzecim scharakteryzowano działania dostosowawcze do nowych uwarunkowań otoczenia w handlu detalicznym po roku 1989 w Polsce podejmowane przez spółdzielców spożywców w znacznej mierze na przykładzie Powszechnej Spółdzielni Spożywców „Społem” w Nowym Sączu, wykorzystane okazje oraz nie do końca zrealizowane szanse pojawiające się w obliczu dynamicznie wzrastającej konkurencji ze strony sektora prywatnego oraz zagrożenia płynącego z tytułu ekspansji zagranicznych przedsiębiorstw handlowych. Analiza omawianych pojęć napisana została głównie w oparciu o literaturę przedmiotu oraz informacje zawarte w dokumentacji będącej w dyspozycji Powszechnej Spółdzielni Spożywców „Społem” w Nowym Sączu. Wykorzystane zostały również artykuły prasowe podejmujące tematykę handlu detalicznego oraz witryny internetowe m.in. organizacji spółdzielczych zawierające dane historyczne oraz informacje dotyczące bieżącej działalności spółdzielni społemowskich w Polsce. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
licencja niewyłączna |
|
dc.subject |
konkurencyjność |
pl |
dc.subject |
konkurencja |
pl |
dc.subject |
przedsiębiorstwo |
pl |
dc.subject |
Powszechna Spółdzielnia Spożywców „Społem” w Nowym Sączu |
pl |
dc.subject |
handel detaliczny |
pl |
dc.title |
Konkurencyjność „Społem” Powszechnej Spółdzielni Spożywców na rynku detalicznym w obliczu zmian ustrojowych w Polsce po roku 1989 |
pl |
dc.title.alternative |
Competitiveness of ‘Społem’ Powszechna Spółdzielnia Spożywców (common co-operative society of consumers) on the retail market, in the face of political changes in Poland after year 1989 |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |
dc.date.updated |
2018-03-09T12:11:48Z |
|