Opracowanie strategii rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Stawiarski, Piotr
dc.date.accessioned 2018-07-10T09:34:23Z
dc.date.available 2018-07-10T09:34:23Z
dc.date.issued 2010-09-17 17:44:55
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10450
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie znaczenia, rodzajów i sposobów określania strategii przedsiębiorstwa oraz określenie strategii konkurencji i strategii rozwoju dla przedsiębiorstwa rybnego. Ze względu na wymaganą przez zarząd poufność, w pracy firma występuje pod fikcyjną nazwą „Rybka”. W rozdziale pierwszym autor przedstawił na podstawie studiów literatury podstawowe rodzaje strategii bazowych, inaczej strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Głównymi aspektami poruszonymi w rozdziale pierwszym są: rodzaje i istota strategii, poziomy strategii w przedsiębiorstwie, a następnie rodzaje strategii bazowych oraz metody ich określania i realizacji. Rozdział drugi poświęcony jest strategiom konkurencji. Przedstawione zostały rodzaje i metody określania strategii konkurencji. Rozdział trzeci zawiera metodyczne zagadnienia badania empirycznego. Określono tu metody i narzędzia badawcze wraz ze źródłami danych, a także procedurę analizy dla wyznaczenia strategii bazowej i strategii konkurencji dla przedsiębiorstwa „Rybka”. W ostatnim rozdziale przeprowadzono analizę strategiczną dla określenia strategii konkurencji i strategii rozwoju firmy „Rybka”. Zastosowano analizę zasobów firmy, analizę otoczenia konkurencyjnego metodą 5 sił Portera, analizę makrootoczenia metodą scenariuszy możliwych zdarzeń. Do wyznaczania strategii konkurencji zastosowano macierz środowisk konkurencyjnych, a do wyznaczenia strategii rozwoju analizę SWOT. Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Część teoretyczną oparto na studiach literaturowych podręczników, monografii, artykułów z czasopism oraz Internetu. W części empirycznej wykorzystano dokumentację firmy i raporty na temat analizowanego przedsiębiorstwa oraz jego sektora i rynku, a także obserwację uczestniczącą, gdyż autor pracy pełnił w firmie funkcję kierowniczą. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategia rozwoju pl
dc.subject przedsiębiorstwo pl
dc.subject konkurencja pl
dc.subject konkurencyjność pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.title Opracowanie strategii rozwoju i konkurencji przedsiębiorstwa pl
dc.title.alternative Development of the company corporate and competitive strategies pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2018-03-09T13:50:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info