Wprowadzenie nowego produktu na rynek na przykładzie firmy Qlsoft Sp. z o. o. funkcjonującej w branży kulturalnej

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Dancewicz, Bożena
dc.contributor.author Błaszczyk, Anna
dc.date.accessioned 2019-11-18T08:21:09Z
dc.date.available 2019-11-18T08:21:09Z
dc.date.issued 2019-11-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10540
dc.description.abstract Niniejsza praca przedstawia syntetyczne ujęcie wprowadzania produktu na rynek. Analiza została sporządzona na potrzeby przedsiębiorstwa rozpoczynającego swoją działalność w branży kulturalnej. Założyciele biznesu w formie Startup-u, planują zrealizować swój autorski pomysł na biznes, a dotyczy on nowego technologicznie rozwiązania Programu do zarządzania powierzchnią obiektu kultury. System ma wspomagać pracę osób i firm organizujących sporadycznie lub zawodowo różnego rodzaju wydarzenia, takie jak: konferencje, spotkania integracyjne, gale, imprezy firmowe, koncerty, wystawy, przedstawienia teatralne itp. Przeprowadzone zostały badania własne na próbie 25 osób pracujących w 24 placówkach branży kulturalnej na terenie Warszawy. Wykazały one, iż analizowany system w zasadniczy sposób może przyczynić się do maksymalizacji skuteczności w zarządzaniu kilkoma powierzchniami obiektów kultury. System, poprzez skuteczne koordynowanie czasem i „zajętością” poszczególnych przestrzeni, przyczyni się do zwiększenia zysku oraz skuteczności funkcjonowania obiektu kultury. Wyniki badań pozwoliły uzyskać odpowiedzi na postawione problemy badawcze oraz pomogły w zaproponowaniu implikacji praktycznych dla właścicieli QlSoft Sp. z o. o. Analiza konkurencji, poparta wnioskami z wywiadów potwierdza, że konkurencja nie stworzyła produktu skierowanego do tego konkretnego odbiorcy, stanowi on zaledwie substytut. Natomiast fakt, że branża sięga po zamienniki tylko potwierdza istnienie silnej potrzeby wypełnienia niszy rynkowej produktem napisanym specjalnie dla klienta. pl
dc.description.abstract This master thesis presents a synthetic approach to launching a product to the market. The analysis was prepared for the needs of a company starting its activity in the cultural industry. The founders of the business in the form of Startup plan to implement their own business idea, and it concerns a new technological solution of the Program for managing the space of a cultural object. The system is to support the work of people and companies organizing occasional or professional events of various types, such as: conferences, integration meetings, galas, corporate events, concerts, exhibitions, theatre performances, etc. Our own research was carried out on a test sample of 25 people working in 24 institutions of the cultural industry in Warsaw. It turned out that the analyzed system, in a significant way, may contribute to the maximisation of effectiveness in the management of several areas of cultural objects. The system, through effective coordination of time and "occupancy" of individual spaces, will contribute to increasing the profit and efficiency of the cultural object functioning. The results of the research allowed to get answers to the asked research questions and helped to propose practical implications for the owners of QlSoft Sp. z o. o. Competition analysis supported by the interviews, confirms that the competition has not created a product targeted at this particular recipient, it is just a substitute. However, the fact that the industry reaches for replacements only confirms the existence of a strong need to fill the market niche with a product created specifically for the customer. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access pl
dc.subject nowy produkt pl
dc.subject wprowadzanie produktu pl
dc.subject innowacja pl
dc.subject system informatyczny pl
dc.subject Start up pl
dc.subject program komputerowy pl
dc.subject branża kulturalna pl
dc.subject cykl życia produktu pl
dc.subject Analiza SWOT pl
dc.subject new product pl
dc.subject product launch pl
dc.subject innovation pl
dc.subject IT system pl
dc.subject computer program pl
dc.subject cultural industry pl
dc.subject product life cycle pl
dc.subject SWOT analysis pl
dc.title Wprowadzenie nowego produktu na rynek na przykładzie firmy Qlsoft Sp. z o. o. funkcjonującej w branży kulturalnej pl
dc.title.alternative Launching a new product to the market on the example of Qlsoft Sp. z o. o. functioning in the cultural industry pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info