dc.contributor.advisor |
Dancewicz, Bożena |
|
dc.contributor.author |
Błaszczyk, Anna |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-18T08:21:09Z |
|
dc.date.available |
2019-11-18T08:21:09Z |
|
dc.date.issued |
2019-11-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11199/10540 |
|
dc.description.abstract |
Niniejsza praca przedstawia syntetyczne ujęcie wprowadzania produktu na rynek. Analiza została sporządzona na potrzeby przedsiębiorstwa rozpoczynającego swoją działalność w branży kulturalnej. Założyciele biznesu w formie Startup-u, planują zrealizować swój autorski pomysł na biznes, a dotyczy on nowego technologicznie rozwiązania Programu do zarządzania powierzchnią obiektu kultury. System ma wspomagać pracę osób i firm organizujących sporadycznie lub zawodowo różnego rodzaju wydarzenia, takie jak: konferencje, spotkania integracyjne, gale, imprezy firmowe, koncerty, wystawy, przedstawienia teatralne itp. Przeprowadzone zostały badania własne na próbie 25 osób pracujących w 24 placówkach branży kulturalnej na terenie Warszawy. Wykazały one, iż analizowany system w zasadniczy sposób może przyczynić się do maksymalizacji skuteczności w zarządzaniu kilkoma powierzchniami obiektów kultury. System, poprzez skuteczne koordynowanie czasem i „zajętością” poszczególnych przestrzeni, przyczyni się do zwiększenia zysku oraz skuteczności funkcjonowania obiektu kultury. Wyniki badań pozwoliły uzyskać odpowiedzi na postawione problemy badawcze oraz pomogły w zaproponowaniu implikacji praktycznych dla właścicieli QlSoft Sp. z o. o. Analiza konkurencji, poparta wnioskami z wywiadów potwierdza, że konkurencja nie stworzyła produktu skierowanego do tego konkretnego odbiorcy, stanowi on zaledwie substytut. Natomiast fakt, że branża sięga po zamienniki tylko potwierdza istnienie silnej potrzeby wypełnienia niszy rynkowej produktem napisanym specjalnie dla klienta. |
pl |
dc.description.abstract |
This master thesis presents a synthetic approach to launching a product to the market. The analysis was prepared for the needs of a company starting its activity in the cultural industry. The founders of the business in the form of Startup plan to implement their own business idea, and it concerns a new technological solution of the Program for managing the space of a cultural object. The system is to support the work of people and companies organizing occasional or professional events of various types, such as: conferences, integration meetings, galas, corporate events, concerts, exhibitions, theatre performances, etc. Our own research was carried out on a test sample of 25 people working in 24 institutions of the cultural industry in Warsaw. It turned out that the analyzed system, in a significant way, may contribute to the maximisation of effectiveness in the management of several areas of cultural objects. The system, through effective coordination of time and "occupancy" of individual spaces, will contribute to increasing the profit and efficiency of the cultural object functioning. The results of the research allowed to get answers to the asked research questions and helped to propose practical implications for the owners of QlSoft Sp. z o. o. Competition analysis supported by the interviews, confirms that the competition has not created a product targeted at this particular recipient, it is just a substitute. However, the fact that the industry reaches for replacements only confirms the existence of a strong need to fill the market niche with a product created specifically for the customer. |
pl |
dc.language.iso |
pl |
pl |
dc.rights |
open access |
pl |
dc.subject |
nowy produkt |
pl |
dc.subject |
wprowadzanie produktu |
pl |
dc.subject |
innowacja |
pl |
dc.subject |
system informatyczny |
pl |
dc.subject |
Start up |
pl |
dc.subject |
program komputerowy |
pl |
dc.subject |
branża kulturalna |
pl |
dc.subject |
cykl życia produktu |
pl |
dc.subject |
Analiza SWOT |
pl |
dc.subject |
new product |
pl |
dc.subject |
product launch |
pl |
dc.subject |
innovation |
pl |
dc.subject |
IT system |
pl |
dc.subject |
computer program |
pl |
dc.subject |
cultural industry |
pl |
dc.subject |
product life cycle |
pl |
dc.subject |
SWOT analysis |
pl |
dc.title |
Wprowadzenie nowego produktu na rynek na przykładzie firmy Qlsoft Sp. z o. o. funkcjonującej w branży kulturalnej |
pl |
dc.title.alternative |
Launching a new product to the market on the example of Qlsoft Sp. z o. o. functioning in the cultural industry |
pl |
dc.type |
masterThesis |
pl |