dc.description.abstract |
Celem tej pracy jest zaprojektowanie i utworzenie odtwarzacza standardu SCORM. Proces projektowania aplikacji jest podzielony na cztery części. Pierwszym punktem jest dokładne zapoznanie się z obszerną specyfikacją standardu, która składa się z 5 książek. Pierwsza z nich to ogólny opis czym jest standard SCORM oraz wprowadzenie do pozostałych dokumentacji. Kolejna książka opisuje strukturę XML kursu w standardzie SCORM, dostępne komendy, ich atrybuty oraz zastosowanie. Trzecia dokumentacja traktuje o wymaganiach w budowie API, typach zmiennych i formatach w jakich powinny być one zwracane. Przedostatnia książka opisuje wprowadzone w 2004 roku reguły sekwencji i nawigacji, w jaki sposób działają oraz jak powinny być obsługiwane. Ostatnia książka to zbiór testów oraz wymagań dla odtwarzacza. Drugim punktem tworzenia aplikacji jest jej zaimplementowanie dla standardu w wersji „SCORM 1.2” czyli bez reguł sekwencyjnych. Tak stworzony odtwarzacz powinien poprawnie odczytywać oraz wyświetlać najprostsze kursy. Kolejnym punktem implementacji jest zaprogramowanie obsługi najnowszej wersji standardu czyli „SCORM 2004 4th Edition”. Różnica pomiędzy tą wersją, a poprzednią to skomplikowane reguły sekwencji i nawigacji. Ostatnim punktem procesu jest dokładne i długotrwałe przetestowanie odtwarzacza w celu znalezienia wszystkich błędów. |
pl |