Proces kreowanie marki artystycznej na przykładzie Dawida Podsiadło

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Bulanda, Paulina
dc.contributor.other Sidor, Maria
dc.date.accessioned 2022-07-14T08:07:09Z
dc.date.available 2022-07-14T08:07:09Z
dc.date.issued 2022-07-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10629
dc.description.abstract Cel pracy to pokazanie procesu kreowania marki artystycznej. Odwołano się do teorii zarządzania marką znaną z podręczników ekonomicznych i zastanowiono się nad ich zastosowaniem w branży kulturowej, gdzie podmiotem jest sztuka. Praca pokazała jak budować silną markę artystyczną. Skoncentrowano się na branży muzycznej. Nie jest to częsty przedmiot rozważań. Temat pracy można określić jako niszowy. Pozyskane wyniki potwierdziły stawianą tezę. Wykorzystano metodę badawczą jaką jest studium przypadku (case study), analiza zza biurka (desk research), czy badanie ilościowe. Cześć empiryczną oparto o analizę kariery polskiego wokalisty Dawida Podsiało. Analiza podejmowanych działań, narzędzi, czy strategii stosowanych w zarządzaniu karierą pokazała, jak artysta powinien budować swoją markę i funkcjonować w branży. Potwierdzono, że silna marka artystyczna może korzystać z elementów teorii zarządzania marką. Spełnienie tych kryteriów pomogło prezentowanemu artyście w zdobyciu kluczowego miejsca na polskiej scenie muzycznej. Powyższe wnioski stanowią podstawę do kolejnych analiz w tym obszarze. Pracę oparto na publikacjach cenionych autorów i współczesnych twórców m.in. na „Strategicznym zarządzaniu marką” Kellera, czy „The Brand Gap” Neumeiera. W części empirycznej wykorzystano dostępne materiały m.in. „Case Study kampanii promującej Małomiasteczkowy”. Wywiady, podcasty i artykuły umożliwiły rzetelną analizę przypadku potwierdzającą tezę, iż Dawid Podsiadło to silna marka artystyczna. pl
dc.description.abstract The aim of the BA thesis is to show the process of creating an artistic brand. The brand management theory was applied to the cultural industry where the subject is art. The BA thesis showed how to build a strong artistic brand. The focus was on the music industry. It is not a common subject of consideration. The results confirmed the thesis. The research method was a case study, desk research and quantitative research. The empirical part was based on an analysis of the career of the Polish singer Dawid Podsiadło. The activities, tools and strategy used in career management were analyzed. The analysis showed how an artist should build his brand and function in the industry. It was confirmed that a strong artistic brand can use elements of brand management theory. The fulfillment of these elements helped the artist to gain a key position on the Polish music scene. The BA thesis was based on the publications of respected authors and contemporary authors, incl. on "Strategic Brand Management" by Keller or "The Brand Gap" by Neumeier. „Case Study of the campaign promoting the Small Town”, interviews, podcasts and articles have confirmed that Dawid Podsiadło is a strong artistic brand. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access pl
dc.subject marka artystyczna pl
dc.subject Dawid Podsiadło pl
dc.subject case study pl
dc.subject budowanie marki pl
dc.subject artistic brand pl
dc.subject brand building pl
dc.title Proces kreowanie marki artystycznej na przykładzie Dawida Podsiadło pl
dc.title.alternative The process of creating an artistic brand on the example of Dawid Podsiadło pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info