Importance of neuromarketing technologies in the success of an advertising strategy: the case of KEX LLP, a Kazakh company

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Pupchenko, Diana
dc.contributor.other Jasieński, Michał
dc.date.accessioned 2022-07-22T13:16:26Z
dc.date.available 2022-07-22T13:16:26Z
dc.date.issued 2022-07-22
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10652
dc.description.abstract The purpose of this thesis is to study and analyze the effectiveness of neuromarketing in the promotion of advertisements, content and improvement of customer focus. The object of the research is KEX LLP - a marketing and advertising agency, on the basis of which certain neuromarketing technologies were used. This study found that consumers prefer to choose a product or service based on their visual memory and factors, smells and colors - the feelings evoked from the product, rather than just to the popular brands. This pattern was revealed on the basis of KEX’s brands, and Halal Bite was a prime example - an oriental street food project. The packaging of this brand is very bright and catchy, but it does not fit the concept of the offered cuisine. This proves the fact that neuromarketing is not only about attracting attention, but also about keeping the customer on a subconscious level, so that the consumer is satisfied overall. It follows that neuromarketing technologies have a direct impact on the success of the advertising strategy of a product or service. Moreover, the main levers of influence on the consumer were found to be emotions and feelings, and these can be affected by visual content (photo, video, or color scheme and layout in offline), or by aroma marketing. pl
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest badanie i analiza skuteczności neuromarketingu w promocji reklam, treści oraz poprawy orientacji na klienta. Obiektem badań jest KEX LLP – agencja marketingowo-reklamowa, na podstawie której wykorzystano określone technologie neuromarketingowe. Badania wykazały, że konsumenci wolą wybierać produkt lub usługę na podstawie swojej pamięci wzrokowej oraz czynników, zapachów i kolorów – odczuć wywoływanych przez produkt, a nie tylko na podstawie popularnych marek. Ten wniosek został stworzony na podstawie badania marek KEX, a Halal Bite był doskonałym przykładem – orientalny projekt street foodowy. Opakowanie tej marki jest bardzo jasne i chwytliwe, ale nie pasuje do koncepcji oferowanej kuchni. Świadczy to o tym, że w neuromarketingu chodzi nie tylko o przyciągnięcie uwagi, ale także o utrzymywanie klienta na poziomie podświadomości, aby konsument był ogólnie usatysfakcjonowany. Wynika z tego, że technologie neuromarketingowe mają bezpośredni wpływ na powodzenie strategii reklamowej produktu lub usługi. Ponadto stwierdzono, że głównymi dźwigniami wpływu na konsumenta są emocje i uczucia, na które mogą mieć wpływ treści wizualne (zdjęcia, wideo, kolorystyka i układ w trybie offline) lub aromamarketing. pl
dc.language.iso en pl
dc.rights open access pl
dc.subject neuromarketing pl
dc.subject technology pl
dc.subject brain pl
dc.subject advertising agency pl
dc.subject brand pl
dc.subject visual memory pl
dc.subject technologia pl
dc.subject mózg pl
dc.subject agencja reklamowa pl
dc.subject pamięć wizualna pl
dc.title Importance of neuromarketing technologies in the success of an advertising strategy: the case of KEX LLP, a Kazakh company pl
dc.title.alternative Rola neuromarketingu w sukcesie strategii reklamowej, na przykładzie firmy KEX LLP z Kazachstanu pl
dc.type bachelorThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info