Motywacja jako skuteczne narzędzie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem na podstawie przedsiębiorstwa P.H. HIT

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Lipiec, Jacek
dc.contributor.author Durski, Jakub
dc.date.accessioned 2013-10-20T08:21:44Z
dc.date.available 2013-10-20T08:21:44Z
dc.date.issued 2009-10-02 15:15:50
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1082
dc.description.abstract Celem pracy jest poznanie podstawowych teorii związanych z motywacją oraz zbadanie poziomu motywacji w przedsiębiorstwie handlowym „HIT”. Zdefiniowano kilka hipotez, które w późniejszym etapie zweryfikowałem: 1. Pieniądze są głównym motywatorem do pracy. 2. Niska motywacja pracowników ma negatywny wpływ na wykonywaną pracę. 3. Pozapłacowe formy motywacji zwiększą zaangażowanie w wykonywane zajęcia. Sposobem weryfikacji powyższych hipotez będzie przeprowadzone badanie w śląskim przedsiębiorstwie. W badaniu zastosowano narzędzie w postaci ankiety kierowanej do pracowników zatrudnionych w firmie. W pierwszym rozdziale pokazano najważniejsze teorie i koncepcję związane z zagadnienia motywacji. Pokazano również jak ważne jest inwestowanie w ludzki kapitał, dzięki czemu dzisiejsze wielkie przedsiębiorstwa jak i mniejsze firmy stały się jeszcze bardziej konkurencyjne. Wskazano zależność pomiędzy zadowoleniem a motywacją, która bezpośrednio przekłada się na wyniki i zaangażowanie w wykonywaną pracę. W drugim rozdziale skupiono się na płacowej oraz pozapłacowej formie motywowania pracowników, pokazano również problem negatywnej motywacji, która może doprowadzić do zbędnego chaosu i emigracji pracowników do konkurencyjnych firm. Udowodniono również, że inne formy urozmaicania pracy, jak rotacja czy rozszerzenie mają pozytywny wpływ na rozwój nie tylko przedsiębiorstwa ale również samego pracownika. W ostatnim rozdziale przedstawiono wyniki badań opartych na ankiecie przeprowadzonej w przedsiębiorstwie handlowym „Hit”. Uzyskane wyniki pozwolił zweryfikować hipotezy badawcze i wyciągnąć wnioski. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.subject motywacje płacowe pl
dc.subject motywacje pozapłacowe pl
dc.title Motywacja jako skuteczne narzędzie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem na podstawie przedsiębiorstwa P.H. HIT pl
dc.title.alternative Motivation as an effective management tool based on modern business enterprise P.H.HIT pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-19T11:10:10Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info