Abstract:
Celem pracy jest przedstawienie systemów wynagradzania w przedsiębiorstwie oraz ich praktyczne wykorzystanie na przykładzie firmy z branży odzieżowej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale omówiono teoretyczne zagadnienia motywacji, istotę i cele motywacji, a także charakterystykę teorii i klasyfikacji instrumentów motywowania w przedsiębiorstwach jak również problemy w realizacji funkcji motywacyjnej. Drugi rozdział poświęcony jest teoretycznym aspektom systemów wynagrodzeń, zawiera przegląd strategii, form, rodzajów wynagrodzeń, opisuje również premie, które są kluczowym elementem systemu motywacyjnego. Rozdział trzeci traktuje o metodologii badania sytemu motywacyjnego w firmie Gamatex, o celu, metodach i narzędziach badawczych pozwalających na ocenę sytemu wynagrodzeń, który wpływa na motywacje pracowników. Omówione zostały miejsca badań oraz charakterystyka przedsiębiorstwa. W rozdziale czwartym przedstawiona jest analiza systemu motywacji w firmie Gamatex, wyniki badań ankietowych oraz proponowane zmiany