Abstract:
Celem pracy jest scharakteryzowanie Powiatu limanowskiego pod względem rozwoju
turystycznego, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań klimatycznych, kulturowych i
przyrodniczych, równocześnie poprzez omówienie istniejącej infrastruktury turystycznej, tzn. bazy noclegowej, gastronomicznej, ruchu turystycznego i infrastruktury paraturystycznej. Praca przedstawia także zestawienie i wykorzystanie instrumentów marketingu-mix produktu i jego promocji, także analizę rozwoju turystyki w latach 2006-2008 w Powiecie limanowskim z prezentacją produktów turystycznych oferowanych na Limanowszczyźnie oraz omówienie działań w zakresie promocji turystyki limanowskiej. W I rozdziale autor przedstawi kolejno wybrane zagadnienia z zakresu marketingu oraz przedstawi instrumenty marketingu-mix oraz omówi marketingowy system informacji. W II rozdziale autor dokona ogólnej charakterystyki Powiatu limanowskiego, historii, charakterystyki geograficznej, społecznej i gospodarczej. Dokona również omówienia uwarunkowań klimatycznych, kulturowych i przyrodniczych, a także zaprezentuje infrastrukturę turystyczną Regionu limanowskiego, uwzględniając bazę noclegową, bazę gastronomiczną, ruch turystyczny i infrastrukturę turystyczną. W III rozdziale autor omówi rozwój turystyki w latach 2006-2008 w Powiecie limanowskim uwzględniając przy tym charakterystykę turystyki na Limanowszczyźnie na tle województwa małopolskiego. Autor również omówi działania władz samorządowych w zakresie tworzenia promocji turystyki limanowskiej. W rozdziale IV autor dokona oceny rozwoju turystyki w latach 2006-2008 w Powiecie limanowskim uwzględniając ocenę wielkości i struktury ruchu turystycznego przyjazdowego, rozmieszczenia ruchu turystycznego w stosunku do lat poprzednich w oparciu o analizę SWOT. W rozdziale V autor przedstawi perspektywy rozwoju turystyki na lata 2009-2011, omawiając możliwości dalszego rozwoju turystyki, poprzez zaprezentowanie planów inwestycyjnych na wspomniane wyżej lata oraz omówi działań w zakresie tworzenia produktów i działań promocyjnych.