Analiza czynników rozwoju firmy sektora MSP na podstawie przedsiębiorstwa MMCommerce

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Jacek
dc.contributor.author Balon, Piotr
dc.date.accessioned 2013-10-29T13:28:00Z
dc.date.available 2013-10-29T13:28:00Z
dc.date.issued 2009-12-10 14:29:30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1223
dc.description.abstract Celem pracy jest identyfikacja najważniejszych czynników rozwoju dla firmy sektora MSP na przykładzie firmy MMCommerce oraz ocena ich wpływu na przedsiębiorstwo. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera definicje związane z MSP a także przedstawia stan sektora MSP w latach 1995-2007 dotyczący PKB generowanego przez MSP, liczby przedsiębiorstw zarejestrowanych oraz aktywnych, zatrudnienia oraz handlu zagranicznego. Rozdział II poświęcony jest branży szkła gospodarczego oraz jej charakterystyce. Rozdział III zawiera zagadnienia metodologiczne na, które składa się cel i zakres pracy oraz pytania/hipotezy badawcze a także opisuje metodologię, czyli wybrane modele służące do analizy przedsiębiorstwa, które pozwolą zidentyfikować główne czynniki rozwoju przedsiębiorstwa. Są to następujące modele: - Model B. R. Scotta ; - Metoda stopniowego rozwoju Churchilla i Lewisa. ; - Analiza POS. Rozdział IV jest poświęcony w całości przedsiębiorstwu MMCommerce. Zawiera informacje ogólne dotyczące firmy, historię, strukturę organizacyjną, dane odnośnie obrotu netto ze sprzedaży za poszczególne lata na rynku krajowym oraz na rynkach zagranicznych, dane dotyczące importu i opis firm należących do konkurencji. Rozdział V jest analizą czynników rozwoju przedsiębiorstwa dokonaną za pomocą modeli wymienionych w rozdziale III. Na podstawie analiz identyfikowane są zarówno czynniki rozwoju przedsiębiorstwa jak i bariery. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject rynek szkła pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.title Analiza czynników rozwoju firmy sektora MSP na podstawie przedsiębiorstwa MMCommerce pl
dc.title.alternative Analysis of the development factors of the SMEs sector based on the MMCommerce company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-28T13:02:37Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info