dc.description.abstract |
Celem pracy jest prezentacja zasad i specyfiki organizacji funkcjonowania i zarządzania nowoczesnym SPA na przykładzie jednego z najbardziej znanych Hoteli SPA w Krynicy-Zdroju. Wybór podmiotu turystycznego typu SPA zdeterminował fakt, iż tradycyjne
podmioty uzdrowiskowe, jakimi są sanatoria ewoluują – zgodnie z trendami społecznymi
zachowań turystów – w kierunku podmiotów łączących w sobie zarówno zabiegi lecznicze,
relaksacyjne i rehabilitacyjne z komfortem pobytu i jakością obsługi klienta. Praca przedstawia jeden z najbardziej znanych SPA w Polsce, który poprzez spełnienie wysokich
standardów z zakresu jakości oferowanych usług, obsługi klienta oraz odpowiednie
zarządzanie zasobami ludzkimi buduje swoją pozycję markowego podmiotu uzdrowiskowego
na polskim rynku hotelarskim. Tak sformułowany cel pracy zdeterminował cząstkowe pytania badawcze: Na czym polega specyfika funkcjonowania podmiotu typu SPA na obszarze gminy
uzdrowiskowej? W jaki sposób strategia organizacji i zarządzania prezentowanym SPA wpływa na kształtowanie wysokiego standardu obsługi klienta i stymulowanie polityki jakości? Jak klienci oceniają oferowane produktu turystyczne i jakość obsługi z perspektywy
ich udziału w procesie doskonalenia procesu obsługi klienta? Pierwsze dwa pytania zostały zweryfikowane poprzez analizę przepisów prawnych i uwarunkowań organizacyjnych funkcjonowania polskich gmin uzdrowiskowych oraz zasad organizacji i zarządzania prezentowanego SPA. Weryfikacja pytania trzeciego wymagała przeprowadzenia badań ankietowych. |
pl |