Znaczenie aliansu strategicznego w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie aliansu zawartego pomiędzy firmami Optimus S.A. i Compaq Computer Corporation

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Dziedzic, Krystian
dc.date.accessioned 2013-10-30T09:44:10Z
dc.date.available 2013-10-30T09:44:10Z
dc.date.issued 2009-12-21 19:35:48
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1238
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie aliansów strategicznych jako sposobu na zwiększenie możliwości rozwojowych przedsiębiorstw. Dzięki sojuszom mogą one odnieść znacznie większe korzyści niż gdyby funkcjonowały indywidualnie. Istotną częścią pracy jest opis doświadczeń przedsiębiorstw, które zdecydowały się na rozwój poprzez tworzenie aliansów strategicznych oraz wynikające stąd wnioski. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono prezentacji konkurencji i współpracy przedsiębiorstw oraz pojęcia i istoty aliansu. Omówiono rys historyczny, motywy i cele aliansów a także jego rodzaje i formy. W rozdziale drugim przedstawiono strategie rozwoju przedsiębiorstwa oraz źródła przewagi konkurencyjnej na rynku. Wskazano determinanty sukcesu w aliansie strategicznym i problemy zarządzania sojuszami. Rozdział trzeci poświęcony jest charakterystyce badanych firm, które zawarły sojusz. Przedstawiono w nim przedsiębiorstwa tworzące alians, motywy i cele zawarcia aliansu, a także rodzaj analizowanego aliansu i potencjalne niebezpieczeństwa płynące z nawiązania współpracy pomiędzy badanymi firmami. Tematem rozdziału czwartego jest analiza przewag konkurencyjnych uzyskanych dzięki zawiązaniu aliansu strategicznego pomiędzy przedsiębiorstwami Optimus i Compaq. Prezentacja tego porozumienia pozwoliła na postawienie trzech hipotez dotyczących funkcjonowania aliansów. Do najważniejszych należy hipoteza, która wskazuje, że alianse strategiczne między przedsiębiorstwami są tańszą i szybszą formą budowania przewagi konkurencyjnej poprzez wzmacnianie łańcucha wartości przedsiębiorstw w stosunku do samodzielnego rozwoju. Część praktyczną zakończono wskazaniem uzyskanych przewag konkurencyjnych dla obu badanych przedsiębiorstw. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject alianse strategiczne pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject konkurencja pl
dc.subject kooperacja pl
dc.title Znaczenie aliansu strategicznego w procesie budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku na przykładzie aliansu zawartego pomiędzy firmami Optimus S.A. i Compaq Computer Corporation pl
dc.title.alternative The significance of the strategic alliance in the process of gainging competetive advantage on the basis of the alliance created between Optimus S.A. and Compaq Computer Corporation pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-10-29T11:08:00Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info