Abstract:
Znaczeniu wiedzy uzyskanej przez Internet, poświęcona jest niniejsza praca. Jej celem jest próba przedstawienia dydaktycznych funkcji tego medium, jakie realizowane są w toku nauki przedmiotów biznesowych. Merytoryczna zawartość pracy została ujęta w czterech rozdziałach. Poniższa praca stanowi opracowanie własne autora na podstawie literatury oraz danych pochodzących z badań własnych. Kształcenie nabiera zupełnie innego wymiaru, nowej jakości. Aktywność ośrodków akademickich tworzących nowoczesne metody i programy nauczania, dostosowane do potrzeb gospodarki opartej na wiedzy – zarówno na poziomie studiów wyższych, jak i form doskonalących zawodowo oraz idei edukacji przez całe życie – są głównymi czynnikami rozwoju społeczeństwa. Powszechniejsza staje się edukacjia online – zarówno w zakresie poszerzania oferty dydaktycznej, jak i wspierania procesu tradycyjnych form kształcenia, wykorzystując zarówno możliwości synchronicznej teleedukacji, jak i Internet ze swoimi ciągle rozwijanymi narzędziami. Niezbędne jest kreatywne podejście do nauki, ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań, tak by wykształcić absolwentów rozwojowo myślących, znających swoją „rynkową wartość” i umiejący nią efektywnie zarządzać. W takiej ekonomii buduje się społeczeństwa na najwyższym poziomie intelektualnym, inteligentne, czyniąc to ze świadomością, że przyszłość zaczyna się już dziś. Należy, zatem oczekiwać, iż w najbliższych latach formy, możliwości edukacji będą się szybko rozwijać i nabierać coraz większego znaczenia, by świat stawał się bogatszy, bogatszy w wiedzę.