Kody semiotyczne w reklamie telewizyjnej markowych produktów kosmetycznych Vichy

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Kretowicz, Iwona
dc.date.accessioned 2013-11-04T14:22:37Z
dc.date.available 2013-11-04T14:22:37Z
dc.date.issued 2010-02-23 09:58:36
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1299
dc.description.abstract Przedmiotem pracy jest ukazanie sytuacji poznawczej, w której marki kosmetyków poprzez swoje kody semiotyczne wpływają na decyzje konsumenckie i to nie zawsze świadomie, że cele, w jakich dokonujemy zakupów nie są tylko czysto konsumpcyjne, a więc kierujemy się dodatkową wartością, jaką możemy osiągnąć dokonując zakupu. W pracy poszukuję odpowiedzi na szereg pytań. Jakie miejsce zajmuje reklama telewizyjna w codziennym życiu społecznym? Czy konsumenci są świadomi tego, jak duży wpływ ma reklama na podejmowane przez nich decyzje? Czy zdają sobie sprawę z istnienia kodów i ich ogromnej siły perswazyjnej jako komunikatów reklamowych? Postawiono następujące hipotezy badawcze: I. Istnieje wpływ kodów semiotycznych na sposób postrzegania marek produktów przez konsumentów. Kody semiotyczne są jednymi z najsilniej oddziaływującymi elementami perswazji, nadającymi charakter danej marce. II. Konsumenci dokonują wyborów w sposób nieświadomy, nabywając nie tylko sam produkt, ale szansę na lepsze zdrowie, wygląd, samopoczucie. Decydując się na daną markę, pokazują to kim są, co cenią i czym się interesują. Badania pozytywnie zweryfikowały zarówno hipotezę I jak też hipotezę II. Kody semiotyczne zastosowane w reklamach produktów marki Vichy wpływają na poznawcze i emocjonalne nastawienia konsumentek do tych kosmetyków, co potwierdzają uzyskane w toku badań odpowiedzi i opinie respondentek. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikowanie społeczne pl
dc.subject semiotyka pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject wyroby markowe pl
dc.title Kody semiotyczne w reklamie telewizyjnej markowych produktów kosmetycznych Vichy pl
dc.title.alternative Semiotic codes in television advertisement of brand Vichy's products pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-04T09:27:48Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info