Zarządzanie oparte na kompetencjach jako metoda rozwijania przedsiębiorstwa

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Potoczek, Natalia
dc.contributor.author Bobyk, Paweł
dc.date.accessioned 2013-11-06T08:39:55Z
dc.date.available 2013-11-06T08:39:55Z
dc.date.issued 2010-03-09 09:24:49
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1349
dc.description.abstract Zarządzanie zasobami ludzkimi, rozwijanie potencjału pracowników czy zarządzanie kompetencjami, to zagadnienia które w każdym przedsiębiorstwie muszą zostać usystematyzowane. Na jakim etapie rozwoju ta potrzeba się pojawia? Czy jej zignorowanie może opóźnić osiąganie kolejnych celów? Niniejsza praca stara się dostarczyć odpowiedzi na te pytania na podstawie analizy stosunkowo młodej, dynamicznie rozwijającej się organizacji stojącej w obliczu kryzysu przywództwa i zarządzania. Badaniu poddano agencję interaktywną hyperCREW pod kątem prowadzonych tam działań z zakresu zarządzania ludźmi oraz w jakim stopniu w tych działaniach uwzględnia się kompetencje pracowników. Głównym celem przeprowadzonych badań było stwierdzenie, czy zarządzanie kompetencjami w firmie hyperCREW ma ukierunkowany i celowy charakter oraz zidentyfikowanie potencjalnych braków w obszarze kompetencji, w kontekście planów rozwojowych przedsiębiorstwa. Na podstawie analizy wewnętrznych dokumentów oraz rozmów z właścicielami, przedstawiono ogólną strategię rozwoju firmy oraz plany strategiczne na najbliższe lata. Wśród wszystkich pracowników przeprowadzono ankietę, której wyniki pozwolą na zidentyfikowanie kompetencji obecnie występujących. Porównanie wszystkich powyższych informacji pokaże także ewentualne różnice w obecnym stanie, tym deklarowanym przez właścicieli oraz takim jaki jest wymagany aby zrealizować zamierzenia rozwojowe firmy. Na potrzeby niniejszej pracy oraz realizacji postawionych wcześniej celów stworzone zostały następujące hipotezy: 1.Firma aktualnie nie posiada kluczowych kompetencji dla potrzeb realizacji celów strategicznych. 2. Nie ma spójnych, ukierunkowanych działań w zakresie zarządzania kompetencjami pracowników. 3. Obecna ilość i poziom kompetencji odpowiada obecnemu etapowi rozwoju firmy. 4. Uwaga w zarządzaniu zasobami ludzkimi skoncentrowana jest na rozwijaniu umiejętności technicznych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject organizacja pl
dc.subject rozwój pl
dc.subject zarządzanie kompetencjami pl
dc.subject model kompetencji pl
dc.subject rozwój kapitału ludzkiego pl
dc.title Zarządzanie oparte na kompetencjach jako metoda rozwijania przedsiębiorstwa pl
dc.title.alternative Organization development through competence-based management pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-05T11:56:45Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info