Ocena strategii rozwoju na przykładzie firmy "Ceramik"

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Sajdak, Bogdan
dc.date.accessioned 2013-11-06T09:45:37Z
dc.date.available 2013-11-06T09:45:37Z
dc.date.issued 2010-03-17 09:36:26
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1354
dc.description.abstract Strategia jest zbiorem określonych zasad zarządzania stosowanych przez kierujących firmą, które są stałe w pewnym okresie i prowadzą do osiągnięcia celu. Celem głównym pracy jest prezentacja strategii i metod rozwoju firmy oraz analiza i ocena strategii rozwoju firmy Ceramik w latach 2003-2008. Przedstawienie i ocena działania właściciela i menedżerów odpowiedzialnych za funkcjonowanie firmy pozwoli ustalić, na ile podejmowane przez nich zamierzenia osiągnęły oczekiwane efekty. Niezwykle ciekawe są zagadnienia związane ze sposobami radzenia sobie na rynku handlu materiałami budowlanymi i wykończeniowymi w starciach z dużymi sieciami, ogólnopolskimi organizacjami handlowymi, czy lokalną, średnią konkurencją, próbującą przejąć teren działalności badanego przedsiębiorstwa. Dla realizacji celu głównego sformułowano następujące cele cząstkowe: - charakterystyka istoty i rodzajów strategii firmy, - analiza specyfiki strategii w małym przedsiębiorstwie, - charakterystyka i identyfikacja strategii rozwoju firmy Ceramik, - ocena strategii rozwoju firmy Ceramik. Podane badania dotyczą jednej z głównych branż gospodarki narodowej, skoncentrowanej na południu Polski, gdzie brak jest rozwiniętego przemysłu ciężkiego. Przedstawione zostaną także niektóre metody prowadzenia firmy oraz wprowadzane nowe techniki sprzedaży gwarantujące efektywność i finalny sukces. Część teoretyczną oparto na podręcznikach, monografiach, artykułach oraz dokumentacji firmy „Ceramik”. Część empiryczna została opracowana na podstawie dokumentacji firmy Ceramik, raportów i statystyk na temat sektora materiałów budowlanych oraz obserwacji własnej. Głównym celem każdego przedsiębiorstwa - poza powinnościami wobec swoich pracowników, konsumentów i wobec państwa - jest realizacja zysków. Podstawowa rola strategii polega więc na określeniu w jaki sposób tego dokonać. Firma Ceramik nie posiada żadnej formalnej strategii rozwoju. Znane były jedynie kierunki rozwoju i to do nich dopasowywano właściwe strategie umożliwiające osiągnięcie założonych celów. W grupie strategii zewnętrznych firma Ceramik wykorzystywała najczęściej strategię penetracji rynku poprzez docieranie do nowych grup klientów, rozwoju produktów - powiększając asortyment, rozwoju rynku - uruchamiając skład na Słowacji i oddział w Kielcach. Strategie stosowane przez firmę w analizowanym okresie podniosły jej pozycję konkurencyjną - zwiększyły jej możliwości i efektywność. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject strategie rozwoju pl
dc.subject strategia przedsiębiorstwa pl
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.title Ocena strategii rozwoju na przykładzie firmy "Ceramik" pl
dc.title.alternative The evaluation of development strategy based on "Ceramik" company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-06T09:02:41Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info