Zarządzanie strategiczne w organizacjach non – profit na przykładzie Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH)

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Stępień, Stanisław
dc.date.accessioned 2013-11-06T10:12:34Z
dc.date.available 2013-11-06T10:12:34Z
dc.date.issued 2010-03-14 20:43:59
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1355
dc.description.abstract Zagadnieniem fundamentalnym w formułowaniu strategii organizacji non-profit jest właściwe zdefiniowanie wartości oraz postawienie celów nadrzędnych, których realizacja jest warunkiem długookresowej i pomyślnej działalności organizacji non-profit. Celem podstawowym pracy jest próba określenia właściwej strategii działania organizacji non-profit na przykładzie Polskiej Akcji Humanitarnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym została przedstawiona problematyka strategii organizacji. Znajdują się tu definicje strategii oraz ich podstawowe klasyfikacje. Omówione zostały również wybrane klasyfikacje procesu zarządzania strategicznego. Kolejnym punktem rozdziału jest znaczenie zarządzania strategicznego dla organizacji. Przedstawienie dwóch wybranych metod analizy strategicznej stosowanych w procesie formułowania strategii organizacji kończy rozdział pierwszy. W rozdziale drugim omówiono istotę działalności organizacji non-profit. Przedstawiona została typologia organizacji niedochodowych, zasady prawno-organizacyjne działalności oraz specyfika zarządzania strategicznego organizacjami trzeciego sektora. Rozdział trzeci poświęcony został działalności Polskiej Akcji Humanitarnej. Rozdział czwarty przedstawia założenia metodologiczne badań własnych oraz prezentację badań opartych na analizie strategicznej wykonanej metodą SWOT mającą na celu określenie właściwej strategii zarządzania w Polskiej Akcji Humanitarnej. Na przykładzie Polskiej Akcji Humanitarnej można stwierdzić, iż zarządzanie strategiczne w organizacjach non profit stanowi pomoc w skutecznym i sprawnym zarządzaniu tymi organizacjami w zmiennym otoczeniu i przy ograniczonych środkach finansowych przeznaczonych na ich działalność. Efektywne zarządzanie strategiczne wymaga od przywódców organizacji umiejętności myślenia strategicznego, polegającego na dokładnej ocenie pozycji organizacji na rynku, jej słabych i silnych stron oraz rozwijania strategii zapewniającej utrzymanie konkurencyjności i pomyślnego rozwoju przedsięwzięcia. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject metoda SPACE pl
dc.subject organizacje non-profit pl
dc.subject Polska Akcja Humanitarna (PAH) pl
dc.title Zarządzanie strategiczne w organizacjach non – profit na przykładzie Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH) pl
dc.title.alternative Strategic management in non-profit organisations based on the examples of the Polish Humanitarian Organisation (PHO) pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-06T09:02:45Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info