Stereotypy i uprzedzenia w reklamie telewizyjnej samochodów markowych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Hejmej, Wojciech
dc.date.accessioned 2013-11-06T13:50:41Z
dc.date.available 2013-11-06T13:50:41Z
dc.date.issued 2010-03-19 10:45:53
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1368
dc.description.abstract Niniejsza praca stanowi analizę stopnia wykorzystania w reklamie, zwłaszcza telewizyjnej samochodów luksusowych, różnego rodzaju stereotypów i uprzedzeń. Pierwsza część pracy, w skład której wchodzą trzy rozdziały dotyczy zagadnień teoretycznych, wprowadzających do zagadnień objętych pracą badawczą. Rozdział pierwszy poświęcony jest reklamie jako elementowi marketingu-mix. Zdefiniowano w nim pojęcie marketingu i reklamy, jako marketingowej formy komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem konsumenckim. Rozdział drugi dotyczy wpływu reklamy na odbiorców w ujęciu psychologicznym. Zwrócono w nim uwagę na mechanizm powstawania potrzeb i rolę emocji w przekazie reklamowym. Trzeci rozdział pracy poświęcony jest wpływowi stereotypów i uprzedzeń na postawy konsumenckie. Omówiono w nim mechanizm powstawania stereotypów i ich wykorzystanie w celu osiągnięcia pożądanej zmiany postawy konsumenta. Ostatni rozdział, a zarazem druga część pracy stanowi opracowanie danych uzyskanych na drodze badań ankietowych. Dzięki odpowiedziom respondentów, którymi byli studenci WSB w Nowym Sączu, możliwa była weryfikacja postawionej tezy, że reklamy oparte na stereotypach płci podobają się widzom bardziej, niż spoty łamiące takie stereotypy oraz, że wykorzystanie w reklamach typowych wizerunków bohaterów i pokazywanie ich w typowych dla obu płci rolach, wpływa na ocenę reklamy, jako przekonującej. Uzyskane wyniki potwierdziły założone hipotezy w całości. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject reklama w mass mediach pl
dc.subject konsument pl
dc.subject marketing pl
dc.subject reklama telewizyjna pl
dc.subject reklama samochodów pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.title Stereotypy i uprzedzenia w reklamie telewizyjnej samochodów markowych pl
dc.title.alternative Prejudice and stereotypes in popular car brands TV Commercials pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-06T11:16:39Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info