Analiza potencjału rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy PODHALE

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Malczak, Jan
dc.contributor.author Kamińska, Elżbieta
dc.date.accessioned 2013-11-07T12:28:00Z
dc.date.available 2013-11-07T12:28:00Z
dc.date.issued 2010-03-18 23:42:16
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1373
dc.description.abstract Celem pracy jest analiza potencjału rozwoju oraz zaproponowanie odpowiedniej strategii dla firmy PODHALE, która zalicza się do małych przedsiębiorstw. Obecnie PODHALE prowadzi sprzedaż bram, ogrodzeń, stolarki okiennej i drzwiowej, kostki brukowej, wykonuje usługi montażowe oferowanych produktów, świadczy usługi serwisowe oraz zajmuje się produkcją drewnianych domków letniskowych, altanek ogrodowych i domów góralskich z drewnianych bali. Wybór tematu pracy, a zarazem wielka chęć jej napisania wynikał z tego, iż autorka jest współwłaścicielem i równocześnie pełni funkcję dyrektora finansowo-handlowego w firmie PODHALE. Od początku zaistnienia firmy na rynku w branży budowlanej mocno angażuje się w rozwój tego przedsiębiorstwa i poprzez lata swojej pracy daje się zauważyć, jak bardzo firma się rozwinęła. W początkowym etapie istnienia firma głównie zajmowała się sprzedażą bram i ogrodzeń. Jednak z czasem zmieniały się również priorytety firmy i stawiane przez udziałowców cele do osiągnięcia. Niniejsza praca ma za zadanie prześledzić rozwój przedsiębiorstwa, które jest przykładem na to, iż zastosowanie nowoczesnego zarządzania oraz wdrażanie nowatorskich technologii, prowadzi do umocnienia pozycji firmy na rynku. Zastosowanie metod analizy strategicznej pozwoli wyznaczyć strategię, która właściwie zastosowana pozwoli na szybszy i lepszy rozwój przedsiębiorstwa. Do jednej z największych barier w potencjale rozwoju sektora MSP należy brak środków finansowych na ich modernizację i rozwój. Wśród 90% małych i średnich firm utrzymuje się tendencja do finansowania rozwoju w oparciu o środki własne, czego przyczyną jest ciągle ograniczony dostęp do zewnętrznych źródeł finansowania oraz ograniczony dostęp do kredytów bankowych, zwłaszcza dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject metoda SPACE pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject strategia rozwoju przedsiębiorstwa pl
dc.title Analiza potencjału rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie firmy PODHALE pl
dc.title.alternative Analysis of development potential of small and medium companies sector on the example of PODHALE company pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-06T11:16:53Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info