Abstract:
Celem niniejszej pracy jest analiza poprawy funkcjonowania firmy transportowej, a także poprawa jakości świadczonych usług. Obiekt badań to przedsiębiorstwo transportowo-usługowe LS – Logistic and Spedition. Praca zbudowana jest ze wstępu, pięciu rozdziałów oraz zakończenia. Pierwszy rozdział stanowi wprowadzenie teoretyczne do logistyki. Rozdział drugi został poświęcony systemowemu ujęciu logistyki. Trzeci rozdział dotyczy procesów logistycznych jak i infrastruktury procesów logistycznych. Nawet najlepiej skonstruowany system wymaga swego rodzaju instrumentarium w postaci odpowiedniego zaplecza techniczno – informatycznego. Istotą logistyki jest zaś m.in. kształtowanie rzeczywistości dostaw dóbr przy użyciu możliwie jak najwydajniejszych metod i środków technicznych. Rozdział czwarty i piąty mają charakter badawczo–aplikacyjny, obejmują charakterystykę firmy stanowiącą obiekt badań oraz praktyczne wykorzystanie procesów i mechanizmów logistycznych, w tym odpowiednich systemów logistycznych i wyposażenia. Funkcjonujące w badanym przedsiębiorstwie systemy logistyczne zostały wprowadzone i są wykorzystywane zgodnie z uwzględnieniem specyfiki działalności badanego podmiotu. Działania omówione w rozdziale czwartym i piątym zintegrowanego zarządzania przyczynia się bez wątpienia do udoskonalenia funkcjonowania badanej firmy, daje wymierne korzyści w postaci jakości świadczonych usług czy poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa. Co więcej działanie tych systemów w sposób poprawny pozwala założyć, iż w nadchodzącej przyszłości przedsiębiorstwo LS – Logistic and Spedition będzie nadal prężnie się rozwijać, modyfikować zakres i metody funkcjonowania na rynku – adekwatnie do wymogów efektywnego zarządzania logistycznego we współczesnej firmie.