Znaczenie systemów motywacyjnych w zarządzaniu zmianami na przykładzie przedsiębiorstwa Poczta Polska S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Choroszczak, Jerzy
dc.contributor.author Włodarczyk, Agata
dc.date.accessioned 2013-11-08T13:28:58Z
dc.date.available 2013-11-08T13:28:58Z
dc.date.issued 2010-11-06 22:28:37
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1402
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest przedstawienie zarówno rozważań teoretycznych dotyczących motywacji, systemów motywacyjnych, istoty zmian organizacyjnych jak i praktycznego przykładu zastosowanego systemu motywacyjnego, który został opracowany na potrzeby procesu wdrażania zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie Poczta Polska S.A. Celem badawczym podjętym w pracy było również przeanalizowanie roli, jaką pełni system motywacyjny we wdrażaniu zmian organizacyjnych, kiedy taki system motywacyjny wspiera zmiany, a kiedy je utrudnia. Ponadto intencją Autorki pracy było zbadanie, w jaki sposób należy tworzyć systemy motywacyjne, aby w jak najwyższym stopniu przyczyniały się one do efektywnego wdrażania zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie. W pracy postawiono i weryfikowano w drodze przedstawionych badań takie hipotezy badawcze jak: 1. „Odpowiednio opracowany system motywacyjny jest istotnym czynnikiem powodzenia procesu opracowywania i wdrażania zmian organizacyjnych.” 2. „Zły system motywacyjny nie dostosowany do charakteru zmian organizacyjnych, wydłuża proces wdrażania przemian w przedsiębiorstwie, zmniejsza jego pozytywne skutki oraz zwiększa opór przed zmianami". W pracy przedstawiono stosowany system motywowania pracowników w przedsiębiorstwie Poczta Polska oraz zmiany organizacyjne jakie zostały w nim przeprowadzone na przestrzeni kilku ostatnich lat, natomiast cel, który starano się osiągnąć to wykazanie niedociągnięć i błędów w stosowanym systemie oraz w strukturze organizacyjnej firmy. Na podstawie prezentowanych badań w tym zakresie przeprowadzonych wśród pracowników Poczty Polskiej nakreślono najważniejsze niedociągnięcia zarządu firmy oraz ukazano kierunki w jakich powinny być prowadzone kolejne zmiany tak, by firma mogła w niedalekiej przyszłości odzyskać wysoką pozycję na rynku i nadal skutecznie rywalizować z coraz to większą konkurencją na rynku usług pocztowo-finansowych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywacja do pracy pl
dc.subject motywacje pozapłacowe pl
dc.subject motywacje płacowe pl
dc.subject systemy motywacyjne pl
dc.subject restrukturyzacja przedsiębiorstw pl
dc.subject zarządzanie zmianami pl
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.title Znaczenie systemów motywacyjnych w zarządzaniu zmianami na przykładzie przedsiębiorstwa Poczta Polska S.A. pl
dc.title.alternative The importance of incentive systems to manage changes on the example of Polish Post JSC Enterprises pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-08T11:54:07Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info