Analiza kosztów i okeresu zwrotu z przystąpienia do sieci franchisingowej Delikatesów Centrum Gminnej Spółdzielni w Tymbarku

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Cwynar, Wiktor
dc.contributor.author Poręba, Iwona
dc.date.accessioned 2013-11-08T13:57:18Z
dc.date.available 2013-11-08T13:57:18Z
dc.date.issued 2010-03-25 01:34:43
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1404
dc.description.abstract W niniejszej pracy przedstawię ogólną charakterystykę rynku franchisingu w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia kosztów ze strony franchisobiorcy, nakładów, jakie musi on ponieść w celu dostosowania warunków do wymagań franchisodawcy. Głównym celem tej pracy jest zaprezentowanie szczegółowych wydatków w związku z uruchomieniem poszczególnych punktów franchisingowych, późniejszych dochodów oraz okresu zwrotu poniesionych nakładów inwestycyjnych. Niniejsza praca przybliża rynek sieci franchisingowych, które od niedawna zaczęły funkcjonować w naszej gospodarce. Ich dynamiczny rozwój i coraz większa popularność wśród przedsiębiorców sprawiły, iż zaczęto dostrzegać łatwość pozyskania dochodów w ramach współpracy franchisingowej. Taką szansę zauważył też Zarząd Gminnej Spółdzielni w Tymbarku, który przystąpił do sieci franchisingowej Delikatesy Centrum, obecnie wchodzącej w skład grupy z „Eurocash”. Współpraca spółdzielni z siecią Delikatesów trwa siedem lat i w dalszym ciągu obydwie strony wyrażają chęć współpracy. Celem analizy kosztów przystąpienia Gminnej Spółdzielni w Tymbarku do sieci franchisingowej Delikatesów Centrum, było przeanalizowanie ich wysokości dla poszczególnych placówek oraz zbadanie całości zakładów na ten cel. Ponadto rozpatrywano, w jakim czasie nastąpi zwrot tych kosztów i nakładów. Współpraca z siecią Delikatesów Centrum, pomimo długiego czasu zwrotu nakładów, jest pozytywnie oceniana. Dzięki niej Zarząd Spółdzielni osiągnął zamierzony cel jakim było utrzymanie się na lokalnym rynku. Ponadto Spółdzielnia osiągnęła na nim pozycję lidera, odbudowała dobry wizerunek, pozytywną opinię wśród klientów i dostawców, utworzyła ponad 30 nowych miejsc pracy i rozwinęła inne gałęzie swojej działalności. Mając na uwadze zrealizowany główny cel, a przy tym dalszy rozwój nie tylko jednej gałęzi działalności Spółdzielni, można łagodniej spojrzeć na dość długi okres zwrotu. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject nowe metody zarządzania pl
dc.subject rozwój przedsiębiorstwa pl
dc.subject franchising pl
dc.subject koszty działalności gospodarczej pl
dc.subject przedsiębiorstwo franchisingowe pl
dc.subject sieci franchisingowe pl
dc.title Analiza kosztów i okeresu zwrotu z przystąpienia do sieci franchisingowej Delikatesów Centrum Gminnej Spółdzielni w Tymbarku pl
dc.title.alternative Joining a franchising network – cost and payback period analysis based on the example of Communal Cooperative in Tymbark pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-07T10:38:10Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info