dc.description.abstract |
Jakość zasobów ludzkich pozwala na rozwój firmy, dlatego realizacja szkoleń staje się bardzo ważnym zadaniem stojącym przed każdą organizacją i powinna stać się integralną częścią strategii każdego przedsiębiorstwa. Praca poświęcona jest analizie procesów szkoleniowych prowadzonych w Karpackiej Spółce Gazownictwa wchodzącej w skład grupy kapitałowej Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, będącego jedną największych firm o charakterze strategicznym w Polsce. Praca obejmuje część pierwszą przedstawiającą rolę szkoleń w zarządzaniu zasobami ludzkimi, ich cele i zadania oraz miejsce w strategii funkcjonowania nowoczesnego przedsiębiorstwa. W następnej części przedstawiono ogólną strukturę systemu szkoleniowego tj. rodzaje, techniki i modele szkoleń oraz cykl jaki przechodzi szkolenie od planowania po ocenę jego efektywności i skuteczności. Następnie skupiono się na przedstawieniu historii, przedmiotu działalności oraz obszaru działania miejsca, w tym przypadku Karpackiej Spółki Gazownictwa, któremu poświęcone są rozważania dotyczące procesów szkoleniowych stosowanych w tejże firmie. Pełny obraz polityki personalnej, zasady organizacji i realizacji procesów szkoleniowych jak również analiza i ocena ich wpływu na rozwój i funkcjonowanie KSG, opisano w rozdziale czwartym. W badaniach wykorzystano następujące techniki badawcze: analiza literatury przedmiotu, analiza dokumentów spółki, wywiad, ankieta. Karpacka Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. w Tarnowie prowadzi bardzo rozbudowaną politykę szkoleniową, troszcząc się o rozwój pracowników i tym samym przyczyniając się do poprawy jakości świadczonych usług. |
pl |