Analiza procesu zarządzania wiedzą we współczesnej, uczącej się organizacji na przykładzie Fakro

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ujwary-Gil, Anna
dc.contributor.author Giza-Kościsz, Agnieszka
dc.date.accessioned 2013-11-13T15:35:17Z
dc.date.available 2013-11-13T15:35:17Z
dc.date.issued 2010-04-14 19:33:15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1476
dc.description.abstract W pracy przedstawiono proces zarządzania wiedzą oraz jej wpływ na organizację na przykładzie firmy FAKRO w Nowym Sączu. Problem badawczy, jaki poddano analizie brzmi: „W jaki sposób efektywnie zarządzać wiedzą w przedsiębiorstwie, aby zwiększyć jego konkurencyjność”. Aby uzyskać odpowiedź, do powyższego problemu badawczego postawiono kilka hipotez badawczych oraz pytań szczegółowych, na które respondenci odpowiadali poprzez wypełnienie kwestionariusza ankiety. Celem metodologicznym niniejszej pracy jest weryfikacja skuteczności zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Natomiast celem praktycznym będzie ocena wykorzystywanych narzędzi w efektywnym zarządzaniu wiedzą, jak również skuteczność procesów organizacyjnego uczenia się. Porównując wyniki badań można stwierdzić, iż w firmie, w której wiedza jest zasobem, na który kładzie się duży nacisk oraz który jest wykorzystywany w odpowiedni sposób, może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży jak również do zwiększenia udziału w rynku. Budowanie przewagi konkurencyjnej firmy to w głównej mierze kompetencje pracowników. Szczególnie dużą rolę odgrywają pracownicy posiadający doświadczenie zawodowe jak i odpowiednią wiedzę. To oni mogą odgrywać znaczącą rolę w przekazywaniu wiedzy młodszym, mniej doświadczonym pracownikom, a przez to budowę konkurencyjnej organizacji. Zapewnienie budowy prawidłowego systemu zarządzania wiedzą wymaga od firmy wprowadzenia takich warunków, aby każdy jej uczestnik potrafił zidentyfikować źródła wiedzy. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie wiedzą pl
dc.subject metody zarządzania wiedzą pl
dc.subject organizacje uczące się pl
dc.subject organizacje oparte na wiedzy pl
dc.subject konkurencyjność przedsiębiorstwa pl
dc.title Analiza procesu zarządzania wiedzą we współczesnej, uczącej się organizacji na przykładzie Fakro pl
dc.title.alternative Analysis of the process of knowledge management in a contemporary, learning organization the example of FAKRO Company pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-13T14:15:58Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info