Zachowania konsumenckie a podejmowanie decyzji zakupowych w odniesieniu do obuwia sportowego firmy NIKE

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tomalska, Halina
dc.contributor.author Wolska, Aleksandra
dc.date.accessioned 2013-11-15T10:43:56Z
dc.date.available 2013-11-15T10:43:56Z
dc.date.issued 2010-04-29 14:24:51
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1501
dc.description.abstract Często nie zdajemy sobie sprawy, ile najróżniejszych decyzji podejmujemy każdego dnia. Zwykle robimy to spontanicznie, kierując się własną intuicją. Każda czynność kryje w sobie podjętą wcześniej decyzję. Decyzje można podzielić na te najbardziej podstawowe po bardziej skomplikowane, np. wybór kierunku studiów, promotora bądź ścieżki zawodowej. Na każdą decyzję mają wpływ czynniki zewnętrzne. To właśnie wpływ tych czynników na decyzje zakupowe konsumentów będzie tematem niniejszej pracy. Pierwszy rozdział pracy przedstawia problemy i rodzaje współczesnego marketingu, a także analizuje narzędzia marketingowe. W dalszej części została omówiona reklama jako narzędzie komunikacji marketingowej, jak również jej geneza, rodzaje oraz funkcje. W rozdziale drugim zanalizowane zostały zachowania konsumenckie. Ich zmienność w stosunku do przekazu reklamowego oraz związek postaw i zachowań konsumenckich. Rozdział trzeci wyjaśnia proces decyzyjny oraz jego uwarunkowania poznawcze. Ukazany został związek psychologii reklamy z odczuciami konsumenta związanymi z tzw. dysonansem pozakupowym. W tym kontekście opisane zostały formy oddziaływania firmy NIKE na rynek oraz przedstawiony został profil osobowościowy konsumenta produktów firmy NIKE. Zakup produktów przez klienta motywowany jest przez: wpływ mody, grupowych wzorów zakupów, utartych zachowań stereotypowych, świadomości o aktywnym trybie życia i konieczności ćwiczeń, a także indywidualnie rozumiany interes materialny. Zależy to od statusu społecznego, grupy odniesienia, do której aspiruje klient, ról społecznych, przynależności grupowej, rasowej czy narodowej. Najpopularniejszymi markami produktów sportowych wśród młodych ludzi są Nike, Puma i Adidas – co wynika z rankingu marek odzieżowych, stworzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) w ramach badania Fashion Trend. Ich znajomość deklaruje ponad 90 % badanych, a ponad 60 % przyznaje, że kupiła przynajmniej raz jakikolwiek produkt tych marek, co pokrywa się z badaniami przeze mnie przeprowadzonymi na grupie studentów wychowania fizycznego. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject reklama pl
dc.subject komunikowanie marketingowe pl
dc.subject konsument pl
dc.subject decyzje konsumenckie pl
dc.subject proces decyzyjny pl
dc.subject marka produktu pl
dc.subject obuwie pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.title Zachowania konsumenckie a podejmowanie decyzji zakupowych w odniesieniu do obuwia sportowego firmy NIKE pl
dc.title.alternative Consumer behavior linked to purchasing decisions with strict reference to Nike footwear pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-14T15:30:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info