Model rozwoju małych i średnich firm N. Churchilla i V. Lewis na przykładzie MGJ Progress

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Serwacki, Jerzy
dc.contributor.author Szafrański, Piotr
dc.date.accessioned 2013-11-15T13:10:34Z
dc.date.available 2013-11-15T13:10:34Z
dc.date.issued 2010-05-06 08:25:58
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1509
dc.description.abstract Ponad 95% wszystkich firm w Polsce to mikro i małe przedsiębiorstwa, kolejne 4% to firmy średnie, pozostałe zaś to firmy duże i bardzo duże (zatrudniające 250 osób i więcej). Teoria rozwoju małych i średnich firm Churchilla i Lewis zdaje się bardzo dobrze obrazować wszystkie ważne elementy oraz szczeble, jakie Ford, Coca-Cola czy Danone musiały pokonać, by znaleźć się w obecnym miejscu. W niniejszej pracy przedstawiono cały Sektor Małych i Średnich Przedsiębiorstw w liczbach oraz dokładniej jedną z firm w nim operujących. Przykład firmy MGJ Progress działającej w branży armatury przemysłowej w bardzo dobry sposób obrazuje, jakie etapy w czasie swojego kilkunastoletniego istnienia firma ta już pokonała, w jakim momencie rozwoju znajduje się w chwili obecnej i jakie dalsze etapy ją czekają. Jest to firma jakich wiele – założona za oszczędności życia jej twórcy, pieczołowicie i wytrwale rozwijana przez lata, bogate w wiele momentów napawających radością i dumą, jak też kilka niebezpiecznych sytuacji, które przy mniejszej ilości szczęścia i mniejszych umiejętnościach właściciela mogły się skończyć dla niej tragicznie. Niniejsza praca przedstawia pokrótce rys historyczny firmy, jej branżę oraz przedmiot sprzedaży, a także jej zasoby, które jeśli odpowiednio wykorzystane, pozwolą jej przemienić się z firmy segmentu MSP w dobrze prosperujące, duże przedsiębiorstwo. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject małe i średnie przedsiębiorstwa pl
dc.subject przedsiębiorczość pl
dc.subject armatura przemysłowa pl
dc.title Model rozwoju małych i średnich firm N. Churchilla i V. Lewis na przykładzie MGJ Progress pl
dc.title.alternative The Five Stages of Small Business Growth by N. Churchill and V. Lewis presented on the example of MGJ Progress pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-15T08:08:31Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info