Komunikacja interpersonalna i kultura organizacyjna a obsługa klienta na podstawie badań w Urzędzie Skarbowym w Nowym Sączu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Bulzak, Andrzej
dc.contributor.author Gadzina, Marta
dc.date.accessioned 2013-11-18T10:56:37Z
dc.date.available 2013-11-18T10:56:37Z
dc.date.issued 2010-12-07 01:17:14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1566
dc.description.abstract Przystępując do napisania powyższej pracy moim głównym założeniem było ukazanie zależności pomiędzy komunikacją interpersonalną oraz kulturą organizacyjną, a obsługą klienta. W tym celu przeprowadziłam badania wśród podatników Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu aby za pomocą ankiety poznać opinie podatników na różne aspekty komunikacji i kultury przedsiębiorstwa. Badania przeprowadzone na petentach Urzędu Skarbowego w Nowym Sączu pozwoliły na uzyskanie potrzebnych mi danych na temat działania procesu obsługi klienta poprzez pryzmat komunikacji interpersonalnej oraz kultury organizacyjnej. Z opracowania danych można wysunąć dwa wnioski. Pierwszy dotyczy pozytywnego wpływu umiejętności komunikacyjnych pracowników na obsługę klienta. Odpowiedzi respondentów potwierdzają tę tezę. Komunikacja werbalna oraz niewerbalna ma ogromny wpływ na kontakty pracowników z klientami. To jak pracownik wygląda, jakim językiem się posługuje, jakie jest jego zachowanie podczas spotkania z klientem, wywiera duży wpływ na zadowolenie klientów oraz ich postrzeganie pracowników. W pewien sposób „wyrabia” opinie podatnika o pracowniku oraz o Urzędzie Skarbowym. Drugi wysunięty przeze mnie wniosek dotyczy kultury organizacyjnej panującej w Urzędzie Skarbowym w Nowym Sączu. Hipoteza, którą przyjęłam twierdziła, iż kultura organizacyjna podnosi jakość obsługi klienta. Jednak podatnicy poprzez swoje odpowiedzi nie zgodzili się ze mną i tym samym hipoteza nie została potwierdzona. Kultura organizacyjna i komunikacja interpersonalna stanowią czynniki, które w sposób bezpośredni, a zarazem trudny do zmierzenia oddziaływują na zachowania klientów. Ważne jest, aby współgrały ze sobą i były ciągle doskonalone. W tym celu można stosować szereg szkoleń oraz warsztatów mających na celu podnoszenie kwalifikacji oraz umiejętności pracowników z tego zakresu, a przede wszystkim ważne jest aby w swoich działaniach pracownicy kierowali się dobrem klientów. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject komunikowanie interpersonalne pl
dc.subject kultura organizacyjna pl
dc.subject obsługa klienta pl
dc.subject urząd państwowy pl
dc.subject podatki pl
dc.title Komunikacja interpersonalna i kultura organizacyjna a obsługa klienta na podstawie badań w Urzędzie Skarbowym w Nowym Sączu pl
dc.title.alternative Interpersonal communication and organizational culture versus customer service on the basis of Revenue Office in Nowy Sacz pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-18T09:04:17Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info