dc.description.abstract |
Każde przedsiębiorstwo powinno posiadać opracowany system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Opracowany system jest dla przedsiębiorstwa narzędziem ułatwiającym spełnianie wymagań obowiązującego prawa, oraz zapewnienie właściwej ochrony zdrowia i bezpieczeństwa wszystkich pracowników.
Powołanie Komisji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w przedsiębiorstwie jako organu doradczego i opiniodawczego w zakresie przestrzegania przepisów i norm BHP ma na celu osiągnięcie poprawy warunków oraz skuteczności w zakresie przestrzegania przepisów i norm BHP.
Głównym celem niniejszego opracowania jest dokonanie oceny Komisji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i wskazanie tych elementów zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem. Uogólniając ocena Komisji Bezpieczeństwa i Higieny Pracy to jeden z elementów systemu zarządzania, które pozwala ocenić występujące zagrożenia, skutecznie podejmować środki zapobiegawcze, prowadzić skuteczną kontrolę oraz ustalać właściwe priorytety i cele.
Cel ten zostanie zrealizowany w oparciu o dane źródłowe z przedsiębiorstwa, w oparciu o literaturę i własna analizę.
Analiza całości spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy pozwala na zapobieganie skutkom zagrożeń wszystkimi czynnikami środowiska pracy. Skuteczna
analiza pozwala na sprawdzenie czy wszystkie zagrożenia środowiska pracy zostały prawidłowo zidentyfikowane. Kolejna zaleta w tym wymiarze to wykazanie pracodawcy, że działania organizacyjne oraz techniczne są skuteczne a to przyczynia się do ciągłej poprawy bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia pracowników. Prowadzenie oraz dokumentowanie całości spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, umożliwia wykazanie tak pracownikom, jak również organom państwowym zewnętrznego nadzoru i kontroli nad warunkami pracy, że sprawy bezpieczeństwa i higieny pracy są znane całej załodze przedsiębiorstwa. |
pl |