Postrzeganie bezpieczeństwa bankowości internetowej przez klientów banków

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Batko, Bogdan
dc.contributor.author Adamik, Agnieszka
dc.date.accessioned 2013-11-19T18:47:21Z
dc.date.available 2013-11-19T18:47:21Z
dc.date.issued 2010-06-15 10:52:25
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1611
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest przedstawienie postrzegania bezpieczeństwa internetowych kont bankowych przez klientów banków. Pytania pomocnicze, które będą pomocne podczas pisania pracy są następujące: Jakie są środki ochrony danych w bankowości internetowej? Czy banki stosują odpowiedni system zabezpieczeń? Czy klienci banków chętnie korzystają z bankowości internetowej? Czy według klientów operacje bankowe dokonywane za pomocą Internetu są bezpieczne? Hipotezy badawcze: H1: Rozwój BI w Polsce nastąpił dużo później niż w krajach europejskich. H2: Korzyści materialne są główną przyczyną korzystania z kont internetowych. H3: Najistotniejszą barierą rozwoju BI jest brak zaufania do przeprowadzanych w Internecie operacji finansowych. H4: Zapory ogniowe przyczyniają się do ograniczenia zagrożeń bankowości internetowej. H5: Niski poziom zabezpieczeń stosowany przez klientów jest głównym zagrożeniem dla kont internetowych. W celu przeprowadzenia badań posłużę się kwestionariuszem ankietowym, który pozwala badaczowi na uzyskanie oczekiwanych informacji. Głównym źródłem informacji wykorzystanym w pracy była przede wszystkim literatura fachowa. Ponadto analizowałam informacje pojawiające się w prasie finansowej i internetowej oraz na stronach internetowych portali finansowych i bankowych. Równie ważnym źródłem informacji było przeprowadzone przeze mnie badanie ankietowe. Z bankowości internetowej korzysta w Polsce około czterdzieści procent posiadaczy kont bankowych. Rozwój BI charakteryzuje się w Polsce dużą dynamiką, niemniej jednak napotyka na drodze istotne bariery. Do najczęściej wymienianych barier należą m.in. opór klientów wobec zmian, brak wiary w Internet, a w szczególności w bezpieczeństwo dokonywanych w nim transakcji finansowych, niska informatyzacja kraju czy brak potrzeby korzystania z banków internetowych. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject banki pl
dc.subject internet pl
dc.subject bezpieczeństwo w sieci pl
dc.subject bankowość elektroniczna pl
dc.subject bezpieczeństwo w bankach pl
dc.subject ochrona danych pl
dc.title Postrzeganie bezpieczeństwa bankowości internetowej przez klientów banków pl
dc.title.alternative Perceptions of internet banking security by banks klients pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-19T14:30:38Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info