Produkt jako czynnik wpływający na zachowanie konsumentów na przykładzie sklepu spożywczego w Lisiej Górze

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Kukla, Monika
dc.date.accessioned 2013-11-20T10:43:00Z
dc.date.available 2013-11-20T10:43:00Z
dc.date.issued 2010-06-23 22:58:12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1630
dc.description.abstract Codziennie każdy z nas podejmuje wiele decyzji. Każda decyzja jest związana z wyborem. Podjęcie przez konsumentów decyzji o zakupie produktu nie jest czymś, co następuje natychmiast. Celem tej pracy jest zrozumienie i wyjaśnienie zachowań konsumentów podczas wyboru produktów z „półki”. Posiadanie wiedzy na temat zachowań nabywców jest bardzo przydatne w sukcesie przedsiębiorstwa oraz w walce konkurencyjnej. Nie jest to jednak proste, iż owe zachowania zmieniają się wraz z rozwojem rynku, który wymusza uwzględnienie coraz większej liczby czynników mogących mieć wpływ na wybór produktu. Postępowanie konsumentów jest więc procesem złożonym, rozpoczynającym się od uświadomienia potrzeby, a kończącym na gromadzeniu wrażeń z dokonanego zakupu oraz użytkowania produktu. Decyzje konsumentów dotyczące wyboru i zakupu produktów żywnościowych są zazwyczaj zestawieniem określonych potrzeb nabywców oraz potencjalnych korzyści, jakie dany produkt może dostarczyć, aby zaspokoić potrzeby. Z przeprowadzonych badań wynika, że ankietowani konsumenci wybierając produkty kierowali się głównie ich ceną, promocją, jakością oraz rekomendacją. Ciekawym zjawiskiem, jakie można zaobserwować jest relacja zachodząca między marką produktu, a postrzeganiem klienta, co do jego jakości. Okazuje się, że produkty markowe są często postrzegane jako wyższej jakości. Ankietowani określają te produkty słowami gwarancja jakości oraz wyższa cena. Czynniki brane pod uwagę przy zakupie produktów żywnościowych zależały od płci, wykształcenia, wieku oraz dochodów respondentów. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject produkt pl
dc.subject cechy produktu pl
dc.subject marka pl
dc.subject zachowania konsumenta pl
dc.subject opakowania produktów spożywczych pl
dc.subject cena produktu pl
dc.subject dystrybucja produktu pl
dc.subject badanie preferencji konsumenckich pl
dc.title Produkt jako czynnik wpływający na zachowanie konsumentów na przykładzie sklepu spożywczego w Lisiej Górze pl
dc.title.alternative Product as a factor influencing customer's satisfaction on the example of a grocery store in Lisia Góra pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-20T10:13:42Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info