Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie F.H.U. "GL" Sp. J.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Jaki, Andrzej
dc.contributor.author Garbarz, Norbert
dc.date.accessioned 2013-11-20T13:20:13Z
dc.date.available 2013-11-20T13:20:13Z
dc.date.issued 2010-06-17 14:03:21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1638
dc.description.abstract Celem niniejszej pracy jest przedstawienie w jaki sposób dokonuje się wyboru metody zarządzania, metod wspierających oraz jak formułuje się podstawowe kierunki rozwoju przedsiębiorstwa wraz ze spodziewanymi efektami rozwoju i pokazaniem wpływu strategii rozwoju na konkurencyjność przedsiębiorstwa. W związku z powyższym, sformułowana strategia przedsiębiorstwa zawiera główny jego cel – rozwój oraz umocnienie pozycji przedsiębiorstwa na lokalnym rynku oraz zmaksymalizowanie zysków właścicieli. Wiąże się to z pozyskaniem nowych klientów, z uzyskaniem większych obrotów, a co za tym idzie z maksymalizacją zysku. Właściciele i wykonawcy formułując plany strategiczne i przygotowując scenariusze spodziewanych zdarzeń w przyszłości lepiej rozpoznają zarówno rynek i jego potrzeby, jak i własne możliwości. Prowadzi to do uczenia się własnej firmy, jej możliwości w dniu dzisiejszym oraz w najbliższych latach. Następuje integracja kadry wokół celów i planów strategicznych. Pozwala to na elastyczne dostosowywanie się do zmian zachodzących na rynku, a także wewnątrz organizacji przedsiębiorstwa. Kolejnymi zaletami są: zajmowanie pozycji przedsiębiorstwa na rynku odbywa się przez zastosowanie usystematyzowanej metody znajdowania drogi do świadomości klientów, lepsza koordynacja zadań z lepszym sprawowaniem kontroli, nawiązywanie bliższych kontaktów z końcowymi użytkownikami produktów (wyrobów i usług) firmy, lepsze zrozumienie ich potrzeb, uwarunkowań i ograniczeń, dla odpowiedniego dostosowania produktów, większa elastyczność funkcjonowania przedsiębiorstwa, co pozwala na utrzymywanie stałości powiązań kooperacyjnych, lepsze rozpoznawanie tajemnic konkurencji oraz pełniejsze dostosowanie się do potrzeb i wymagań, zapewnienie ciągłości dostaw produktów pomimo zmienności rynku. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject cykl życia produktu pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject analiza otoczenia konkurencyjnego pl
dc.subject strategia rozwoju przedsiębiorstwa pl
dc.subject metody zarządzania pl
dc.title Strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie F.H.U. "GL" Sp. J. pl
dc.title.alternative Development strategy of an enterprise based on F.H.U. "GL" Sp. J. pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-20T08:29:34Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info