Klasyfikacja kompetencji kierowniczych średniego szczebla na przykładzie firmy Carrefour

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Głuc, Krzysztof
dc.contributor.author Remian, Maria
dc.date.accessioned 2013-11-20T16:18:52Z
dc.date.available 2013-11-20T16:18:52Z
dc.date.issued 2010-06-20 11:53:19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1653
dc.description.abstract Do podstawowych zadań kadry menedżerskiej należy dysponowanie zasobami ludzkimi poprzez ich optymalną selekcję, rekrutację, zatrudnienie, szkolenie, motywowanie i rozwój. Swoje umiejętności związane z uczeniem się, komunikowaniem, kontrolą, wiedzą o sobie i sytuacjach organizacyjnych pomogą mu przyczynić się do sukcesu. Jest wiele cech i wartości służących menedżerowi w jego pracy. Do pozytywnych można zaliczyć umiejętność pracy w zespole, właściwe zarządzanie konfliktem, odpowiednie wyznaczanie wartości. Ważnym elementem jest optymizm, zapał, entuzjazm, radość z własnych osiągnięć czy spełnienie zawodowe. Praca została podzielona na trzy rozdziały. Rozdział pierwszy to przegląd podstawowych pojęć dotyczących organizacji. Drugi pokazuje właściwe cechy menedżerskie ze szczególnym uwzględnieniem orientacji na pracownika. Trzeci natomiast to badania własne, dotyczące oceny pracy menedżera na średnim szczeblu zarządzania. Analizując szereg zagadnień dotyczących zarządzania, scharakteryzowałam sylwetkę menedżera średniego szczebla porównując z wzorcami panującymi w tym środowisku. Wśród publikacji zebranych do opracowania tematu, poszukiwałam właściwych cech, jakie powinien posiadać według mnie taki menedżer. Opisane w literaturze pojęcia próbowałam porównać, zaobserwować jak jest naprawdę. Niektóre pokrywały się, co przedstawiłam w opracowaniu badań nad wybraną grupą menedżerów, inne odbiegają nieco od reguł; są też zupełnie inne, inaczej rozumiane. Kompetencje, dzięki którym firma będzie realizować cele strategiczne to podstawowy krok w procesie zarządzania firmą. Przekłada się je potem na poszczególne obszary, dotyczące odpowiednich stanowisk. Na szczeblu średnim powinny to być kompetencje szczególnie dotyczące orientacji na pracownika. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject organizacja pl
dc.subject zarządzanie przedsiębiorstwem pl
dc.subject menedżer pl
dc.subject przywództwo pl
dc.subject motywowanie pracowników pl
dc.subject zarządzanie zasobami ludzkimi pl
dc.subject metody zarządzania pl
dc.title Klasyfikacja kompetencji kierowniczych średniego szczebla na przykładzie firmy Carrefour pl
dc.title.alternative Middle managers competence classification on the example of Carrefour company pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-11-20T08:40:11Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info