Marketing usług ubezpieczeniowych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Piekarz, Halina
dc.contributor.author Wandas, Marlena
dc.date.accessioned 2013-11-21T11:37:06Z
dc.date.available 2013-11-21T11:37:06Z
dc.date.issued 2010-06-23 14:06:19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1664
dc.description.abstract Celem pracy było zaprezentowanie marketingu usług ubezpieczeniowych dla Generali Towarzystwa Ubezpieczeń S.A. zaczynając od przedstawienia elementów marketingu – mix, poprzez opis procesu sprzedaży osobistej, a kończąc na analizie ogólnych warunków ubezpieczenia wśród sześciu badanych towarzystwach. W pierwszym rozdziale pracy zaprezentowane zostały funkcje i zasady, jakie ubezpieczenia pełnią w gospodarce. Przedstawiono strategie, jakie stosują towarzystwa ubezpieczeniowe oraz segmentację rynku usług ubezpieczeniowych. Omówiono rynek usług ubezpieczeniowych w Polsce. Drugi rozdział opisuje różne definicje marketingu, jej genezę, istotę oraz elementy. Zaprezentowano podstawowe narzędzia marketingu – mix w ubezpieczeniach. Rozdział trzeci został poświęcony na prezentację firmy. Przedstawiona została historia powstania firmy, strategia, oferta produktowa. Dokonano analizy cyklu życia produktów ubezpieczeniowych przeprowadzając je kolejno w poszczególnych fazach. W dalszej części rozdziału opisano pozycję Generali na tle rynku ubezpieczeń w Polsce. Czwarty rozdział opisuje poszczególne elementy marketingu – mix ich rozwój, efektywność sprzedaży, oddziaływanie na konsumentów. Zostały scharakteryzowane etapy procesu sprzedaży osobistej w firmie. Dokonano analizy ogólnych warunków ubezpieczenia produktu – ubezpieczenie ochrony prawnej wśród sześciu firm konkurujących ze sobą: Allianz, Compensa, D.A.S., Generali, Concordia, Uniqa. Na zakończenie oceniono działalność towarzystwa. Treść pracy została napisana na podstawie fachowej literatury, materiałów uzyskanych w Generali T.U. S.A., publikacjach o tematyce ubezpieczeniowej oraz źródłach internetowych pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing pl
dc.subject rynek usług ubezpieczeniowych pl
dc.subject marketing-mix pl
dc.subject marketing usług pl
dc.title Marketing usług ubezpieczeniowych pl
dc.title.alternative Insurance services marketing pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-21T08:20:18Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info