Motywowanie, motywacja i czynniki ją determinujące na przykładzie pracowników działu sprzedaży firm farmaceutycznych

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Wołowiec, Tomasz
dc.contributor.author Kacprzycka, Marlena
dc.date.accessioned 2013-11-21T12:42:54Z
dc.date.available 2013-11-21T12:42:54Z
dc.date.issued 2010-06-28 17:30:12
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1666
dc.description.abstract Celem teoretycznym pracy jest omówienie teorii i definicji motywacji, jak również przedstawienie klasycznych i współczesnych teorii motywowania ludzi do pracy. Ważnym punktem jest także omówienie narzędzi gratyfikacji za pracę oraz pozapłacowych narzędzi motywacji. Celem badawczym pracy jest ocena jakie płacowe i pozapłacowe formy oraz instrumenty pobudzania motywacji mają wpływ na zaangażowanie i motywację pracowników do osiągania wysokich wyników w dziale sprzedaży firm farmaceutycznych. Istotne jest także to, czy stosowane w branży farmaceutycznej systemy motywowania pracowników są skuteczne, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom pracowników i jak są przez nich odbierane. Ważnym problemem jest również odpowiedź na pytanie, jak stwarzane przez firmy warunki pracy wpływają na satysfakcję i zadowolenie pracowników, a dalej na ich motywację do pracy. Istotna jest także ocena jaką rolę w motywowaniu i rozwoju pracowników odgrywają bezpośredni przełożeni i pakiety szkoleń. Oceny dokonano na podstawie ankiet przeprowadzonych pośród 61 pracowników działów sprzedaży firm farmaceutycznych. W pracy wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu, artykuły naukowe oraz badania własne. Reasumując można zaryzykować stwierdzenie, że firmy farmaceutyczne należą do nowoczesnych organizacji dostrzegających konieczność zarządzania pracownikiem między innymi poprzez skuteczne motywowanie i tworzenie różnych ciekawych systemów motywacyjnych i zapewne pod tym względem górują nad wieloma firmami handlowymi z innych branż. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject motywacja pl
dc.subject motywacja do pracy pl
dc.subject motywacje płacowe pl
dc.subject motywacje pozapłacowe pl
dc.subject rynek farmaceutyczny pl
dc.title Motywowanie, motywacja i czynniki ją determinujące na przykładzie pracowników działu sprzedaży firm farmaceutycznych pl
dc.title.alternative Motivating, motivation and its determinants in the case of sales department representatives of pharmaceutical companies pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-11-21T08:20:33Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info