dc.description.abstract |
Celem teoretycznym pracy jest omówienie teorii i definicji motywacji, jak również przedstawienie klasycznych i współczesnych teorii motywowania ludzi do pracy. Ważnym punktem jest także omówienie narzędzi gratyfikacji za pracę oraz pozapłacowych narzędzi motywacji. Celem badawczym pracy jest ocena jakie płacowe i pozapłacowe formy oraz instrumenty pobudzania motywacji mają wpływ na zaangażowanie i motywację pracowników do osiągania wysokich wyników w dziale sprzedaży firm farmaceutycznych. Istotne jest także to, czy stosowane w branży farmaceutycznej systemy motywowania pracowników są skuteczne, wychodzą naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom pracowników i jak są przez nich odbierane. Ważnym problemem jest również odpowiedź na pytanie, jak stwarzane przez firmy warunki pracy wpływają na satysfakcję i zadowolenie pracowników, a dalej na ich motywację do pracy. Istotna jest także ocena jaką rolę w motywowaniu i rozwoju pracowników odgrywają bezpośredni przełożeni i pakiety szkoleń. Oceny dokonano na podstawie ankiet przeprowadzonych pośród 61 pracowników działów sprzedaży firm farmaceutycznych. W pracy wykorzystano dostępną literaturę przedmiotu, artykuły naukowe oraz badania własne. Reasumując można zaryzykować stwierdzenie, że firmy farmaceutyczne należą do nowoczesnych organizacji dostrzegających konieczność zarządzania pracownikiem między innymi poprzez skuteczne motywowanie i tworzenie różnych ciekawych systemów motywacyjnych i zapewne pod tym względem górują nad wieloma firmami handlowymi z innych branż. |
pl |